Van Porvoa de vazim naar Marinhas 7 - Reisverslag uit Marinhas, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Porvoa de vazim naar Marinhas 7 - Reisverslag uit Marinhas, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Porvoa de vazim naar Marinhas 7

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 Maart 2023 | Portugal, Marinhas

21 maart van porvoa de vazim naar Marinhas 24 km

De dag begint wat druilerig. Ik was gisteren zo handig om mijn schoenen buiten te zetten. Die zijn dus nat.

Ik heb er weer veel zin in om langs het strand te lopen. De zon komt al snel, en dan is het weer heerlijk. Zon,zee,strand; wat wil ik nog meer.

Ik loop aanvankelijk weer vooral over de vlonders( die term zocht ik gisteren, met dank aan Koosje en Minke weet ik nu de goede term ipv steigers). Dat is heel relaxed , niets klimmen of klauteren, gewoon vlak lopen.

Onderweg kom ik de ene Letse dame tegen die de andere kwijt is. Dat is het lastige van het met zijn tweeën lopen. Zij moeten nog echt wennen aan de camino, zijn nog onzeker. Veel onderlinge discussies hoor ik.

Ik vind het heerlijk om over het strand te lopen, dicht langs het water. Ik ging er vanuit dat het met de route goed komt, als ik maar op het strand zou blijven. Totdat een man mij waarschuwt dat ik niet op het camino pad zit. Ik moet een brug over, en dat lukt niet via het strand. Ik ben dan al 3 km te ver. Dat zijn dus 6 extra kilometers. Dat deert mij niet. Het weer is mooi en de route loopt door een soort park met zeer luxe, grote huizen, die allemaal leeg zijn . Ik schat vakantiehuizen van N Europeanen.

De herberg is eenvoudig. Een slaapzaal met veel bedden .. Ook dit keer is er een Nederlandse vrouw, Miriam. Met haar is het gezellig. We doen samen boodschappen, en koken met ons vieren, met Juan en Hans. Het is nogal een chaos in de keuken, maar dat gaat gemoedelijk. We maken pasta met sla.

We hebben het leuk met elkaar en het eten smaakt heerlijk. Eigenlijk had ik vandaag als laatste wandeldag gepland. Maar morgen wordt het nog één dag zo'n mooi weer, zodat ik app naar Christina dat ik een dag later kom.

Uiteindelijk begint mijn werk pas in t weekend.


  • 22 Maart 2023 - 07:20

    Minke:

    Ha Dorrie, ik ben jaloers op je. Zo heerlijk wandelen langs de zee en iedere dag weer een nieuw avontuur. Die dure huizen kunnen ook van rijke Portugezen zijn natuurlijk. Geen idee of daar veel buitenlanders 2e huizen hebben. ik zou dan liever aan de Algarve zitten. Hoop dat je vandaag een fijne dag hebt en een goede entree als hospitalero. Groet, Minke


  • 22 Maart 2023 - 09:17

    Gon:

    Ha Dorrie, die vlonders herken ik. Veel gekleurde bootjes langs dat pad en links van je de zee. Prachtig. Wat fijn voor je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Marinhas

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 117622

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: