morvan - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu morvan - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

morvan

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 September 2013 | Frankrijk, Vézelay

En zowaar internet.ik slaap vanavond in een chambreDhaute en van de aardige mevr kreeg ik haar ww.kon ik ook het verhaal van lara lezen. Erg leuk. Ik was blij met haar bezoek en ook samen met andrea hebben we veel plezier gehad. De maandagmorgen liep ik helemaal in de wolken maar wat gebeurde. Ik vergat naar de zon te kijken die volop scheen .totdat ik in een dorp kwam waar ik helemaal niet moest zijn.toen ik iemand aansprak bleek dat ik helemaal terug de b3rg op moest. En voor degenen die Vezelay niet kennen, die berg is heel hoog. Ik kon wel huilen.maar...die man streek over zijn hart en bracht mij terug met de auto.ik heb h3m meerdere keren verteld hoe gentil hij was. Zo ontmoet ik toch steeds erg aardige mensen. Nu op pad met paul een canadees. Hij is in Vezelay begonnen.ik merk door hem dat ik al een zeer ervaren pelgrim ben. Na bijna een maand en bijna 700 km kan dit ook wel. Het is erg mooi om dit te doen

• 03 September 2013 - 20:29

Erik-Jan:

Hoi Dorrie,

Vandaag jouw blog ontdekt. Hadden we natuurlijk al veel eerder moeten bekijken, maar was er nog niet van gekomen. Bovendien schrik enorm van het feit dat je alweer een maand weg bent. In mijn beleving is het nog maar een paar weken geleden we op jouw afscheidsfeestje zaten. Ik keek ook nog even op het kaartje in deze blog en zie dan dat je al weer op de hoogte van Dijon zit.....dat schiet toch lekker op hoor.

Ik heb inmiddels het grootste gedeelte van je reisverslagen tot op heden gelezen,,.....indrukwekkende avonturen hoor!! Wat leuk om zo een beeld te krijgen hoe jouw dagen er zo uit zien. Gaaf ook om te lezen over al die ontmoetingen met mensen..... Je doorzettingsvermogen wordt wel zo nu en dan op de proef gesteld zie ik. Knap hoe je je hier toch iedere keer weer doorheen weet te slaan. Mooi ook om te zien hoe je langzaam maar zeker steeds handiger en vaardiger lijkt te worden in het vinden van je weg en het regelen van slaapplaatsen. Ik lees zelfs dat je de zon gebruikt bij het bepalen van je route. Dat is een hele andere Dorrie dan de Dorrie die tot voor kort nog had kunnen verdwalen in Den Bosch (haha, bij wijze van spreken dan....).

Dank voor je felicitatie met ons 3 jaar huwelijk. Ook al gaf je aan niet helemaal zeker te zijn dat het vandaag was, zit je precies goed....dat is inderdaad vandaag. Ze zeggen wel eens dat je intuïtie groeit als je meer buiten en in de natuur bent ;-)

We hebben nu je blog ontdekt en gaan je volgen....leuk! Benieuwd naar je volgende 'post'.

Liefs van Vera, Erik-Jan en de kids.

• 03 September 2013 - 20:47

Leny Vallenga:

Wow Dorrie,
    al 700 km gelopen, dat is heel wat in een maandje tijd!! Leuk om je verhalen te lezen en ook dat Lara en Andrea er zijn geweest.
    heel veel wandelplezier en hans en k blijven je volgen,

liefs leny

• 03 September 2013 - 21:09

Rita:

Hoi Dorrie,
    Hoorde zondag van Pieter dat Lara naar jou onderweg was.
    Vond ik wel heel fijn voor jou.
    Lekker even bijpraten (in het hollands !!!!) over van alles !!
    Er zijn toch pieken en dalen op zo'n pelgrimsreis, maar die horen er ook bij.
    Maar ik heb toch heel veel bewondering voor jou hoe je door die dalen komt.
    Hopelijk komen er steeds meer pieken en dan bedoel ik zeker niet alleen de bergen. !!
    Blijf vooral toch veel genieten.
    Liefs Rita

• 03 September 2013 - 21:55

Addy Goudsmits:

Bonjour ma chere,
    Nee, ik zal je het Frans besparen! Wat kan ik straks, als jij terug bent ,veel van je leren! Al 700 km afgelegd en dan pas een maand weg,Mijn complimenten Dorry en Chapeau, zoals de Fransman dat zegt (en jij inmiddels verstaat, begrijp ik)
    Ik heb , na het boek van Joke van Erp (waar wij elkaar voor het eerst zagen),weer meer boeken over de "tocht der tochten" gelezen.Toch blijf ik nog met een aantal vragen zitten. Die kun jij vast straks voor mij beantwoorden, als je dat wilt doen, tenminste.
    Wat een geweldig idee van die dochters van je! Leuk dat ze er nu ook voor jou zijn, in plaats van omgekeerd! Fantastisch! Ik denk dat dat een enorme boost aan energie geeft!
    Tot een volgende keer Dorry! Als altijd: buen camino!
    Addy uit Valkenswaard

• 04 September 2013 - 16:49

Mia Langens:

Dag Dorrie.
    Vandaag had ik Hub Laumen op bezoek en hoorde ik over het avontuur dat je bent aangegaan. Knap en bewonderingswaardig! Ik hoop dat je op je pad heel veel lieve gastvrije mensen tegenkomt en zult "genieten" van deze bijzondere tocht. En het einddoel zul je wel halen want jij altijd al een doorzetter geweest!
    Veel groetjes uit den Bosch,
    Mia.

• 05 September 2013 - 21:20

Hetty:

Hallo beste Dorrie,

Vol bewondering volg ik jou, hier in het "verre" Holland, middels het lezen van jouw verslagen!
    Gezellig dat Lara jou is komen opzoeken!
    Tsjeetje en dat je er al zo'n 700 km. hebt opzitten, niet te geloven! Mèt behoorlijke klimmetjes!
    En wat een tegenvaller als je die voor niets neemt. Hopelijk is de route dan wel mooi geweest? Maar inderdaad helemaal fijn dat er aardige mensen zijn die je met de auto weer op "het goede pad willen brengen".
    Heb je al vernomen dat het hier vandaag tropisch warm was? Maar liefst 30 graden. Met die hitte is het beter te fietsen dan te lopen.

Dorrie, tot volgende keer maar weer.
    Alle goeds en veel groeten, ook namens Cees,
    Hetty X