Bourges - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Bourges - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Bourges

Door: dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 September 2013 | Frankrijk, Vézelay

Gisteren zeer vermoeid aangekomen in Bourges en daarom ook de keuze gemaakt om een dag rust te nemen. Nog steeds gebeurt het dat het onderweg veel zoeken is en dat gebeurde dus gisteren . De geplande afstand was 29km. Hier kwamen zeker 10km bij; Bourges is een mooie stad met een zeer imposante gothische cathedraal die je al van verre ziet; De cathedraal lijkt op de St Jan in Den Bosch alleen de St JAN is dan een Klein kerkje;
Heerlijk een dagje relaxed doen. Ik verblijf in jeugdherberg met een eigen kamer, en fijn bed met schone lakens dat is inmiddels een luxe. Ook hebben mijn voeten even rust nodig; de blaren blijven mij vervelen. Het middel dat ik hiervoor gebruik is negeren echter dit helpt toch niet echt; ik was vanmorgen al bij de pharmacy en ga zo meteen de voeten eens goed behandelen; Het was hier byzonder warm de afgelopen dagen. het land wordt dor en droog en schreeuwt om regen : ik natuurlijk niet. Gisterenavond plensde het even maar vandaag schijnt de zon weer vrolijk. ik vind de warmte heerlijk en geniet ervan. De communicatie verloopt moeizaam ondanks alle moderne middelen; telefoon doet al bijna helemaal niets meer dus tussendoor even een smsje werkt niet meer. En de tablet doet ook weinig ook als er wifi is. Ik ben nu blij met de mediatheek waar ik nu ben en waar ik eindelijk een pc heb die normaal doet. De reacties die ik lees doen me erg goed. bedankt hiervoor... ik kom inmiddels wel iets meer pelgrims tegen ; de nacht hiervoor deelde ik de gites met 2 mannen; dat is dan ook weer veel van het goede: wat een kabaal maken zij als ze slapen... Dat wordt wat voor mij in spanje; ik begrijp dat je daar soms met tientallen op een zaal ligt. Maar ook dat zal wel wennen hoop ik.... veel liefs een fijn weekend en tot de volgende keer

  • 08 September 2013 - 09:14

    Jan Van Laarhoven:

    Dag Dorrie
    Ge gaat voorspoedig, ik begrijp nu dat je zonder GPS loopt, dat had 10 km om lopen voorkomen maar maakt het wel avontuurlijker je ziet , hoort en beleefd veel mooi dingen en ook weer nieuwe levenservaring. Is het nou echt zo dat je van je fouten meer leert dan van de goede dingen die je meemaakt. Als ik jou zo hoor ga je behoorlijk relaxed om met de hobbels. Ik wens je nog veel mooi weer, hier regent het na een prachtige zomer nu een dag en dat verveelt nu al! Dus veel zon op je pad! Hartelijke groet j@n

  • 08 September 2013 - 11:45

    Vivuan:

    Ha Dorrie, hopelijk hebben je voeten wat rust gekregen. Ben toch blij dat ik vanmorgen de keuze had om wel of niet te gaan wandelen. Ik deed mijn ogen open en heb me maar weer om gedraaid. Het viel met bakken uit de lucht.
    Groetjes Vivian

  • 09 September 2013 - 13:21

    Petrie:

    Hoi Dor,
    Hier een tip van je zus: je moet oordoppen aanschaffen! Handig tegen al die herriemakende mannen;) Verder blijft het erg leuk om jouw verhalen te lezen, soms vergeet ik het een weekje, en dan ben je alweer zoveel verder gekomen! Fijn dat je nu wat meer mensen gaat tegenkomen, lijkt mij, dan heb je wat aanspraak en kun je je ervaringen delen!
    En ook fijn dat het nog steeds zo'n mooi weer is! Geniet ervan en veel liefs, Petrie

  • 09 September 2013 - 17:00

    Rita:

    Hoi Dorrie,
    Gun jezelf maar even wat rust en zeker die voetjes.
    Die ene dag van 40 km telt volgens mij zeker voor twee !!
    En nu even slapen in een lekker schoon bed, het zal je goed doen.
    Die oordopjes zal je wel hebben, maar die mannen (en dan nog wel 2)
    snurken vast veel harder.
    Ik hoop dat je ook met ze kunt praten, als ze niet slapen of zijn het fransen !!!
    Geniet nog veel van de mooie dagen en momenten en hopelijk niet te veel
    "verdwalen". !!
    Stuur je ook geregeld een mailtje.
    Liefs Rita

  • 10 September 2013 - 22:21

    Mieke:

    hoi dorrie,
    even een paar dagen niet gekeken, bij ons gebeurd er in die dagen niet veel, maar jij bent weer een stuk verder en hebt weervan alles mee gemaakt. vervelend dat je last hebt van die blaren. maar wel goed dat je een dag rust hebt genomen. kan je nog lopen op gewone schoenen?
    leuk dat lara je is komen opzoeken, want je zal de kinderen best wel missen.
    we vinden het een hele prestatie van je hoor. en fijn dat je er nog iedere dag van geniet. we denken aan je. lieve groetjes mieke en jab.

Tags: E e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Santiago De Compostella

De bedevaartroute bewandelen richting Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

thuis

31 Oktober 2013

heilige

28 Oktober 2013

De laatste lootjes

26 Oktober 2013

Vilalba

24 Oktober 2013

op mijn verjaardag in ribadeo
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: