chateauroux - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu chateauroux - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

chateauroux

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 September 2013 | Frankrijk, Vézelay

vanuit een zeer vaag internet cafe , met allemaal marokanen , waar ik zomaar langs loop even een berichtje vanuit Chateauroux. De zomer lijkt een beetje over hier. Gisteren harde wind en grijs en soms regen vandaag kwam in ieder geval de zon af en toe te voorschijn.Het platteland in deze omgeving is prachtig, erg mooie pittoreske dorpjes maar zo leeg allemaal: er zijn bijna geen mensen die er wonen. Er is geen aktiviteit dus geen werk voor jongeren..Heel jammer en lijkt me voor frankrijk echt een probleem; Ook byzonder jammer voor de prachtige kerkjes en kapelletjes die er overal zijn; Het lopen blijft iedere dag geweldig . het leven is eenvoudig/ lopen zorgen dat ik eten heb en een slaapplek; Voor deze avond heb ik een slaapplek gevonden in een soort jeugdcentrum; helemaal goed een kamer met douche en een keukentje zodat ik zelf kan koken. doe ik het liefste naar een restaurant in mijn eentje blijf ik niet leuk vinden. ik moest wel op pad om een pan te zoeken daar hadden ze niet aan gedacht, maar ook dat is gelukt

• 10 September 2013 - 18:55

Jan:

Smakelijk, dat van in je eentje in een restaurant snap ik, naarmate je dichter bij je doel komt misschien ook meer pelgrims. Zon op je pad!

• 10 September 2013 - 21:51

Ans:

Hoi Dorrie, ik kom net uit een warme douche vandaan, heb vanavond 10km in de stromende regen hardgelopen! Maar dan denk ik aan jou, die veel vaker in de regen heeft gelopen nu, en soms ook nog eens verkeerd. Ik vind het allemaal zo super van je, denk er vaak aan. Stoer, ik zie het al voor me, Dorrie staat daar in haar eentje te koken, moet eerst nog voor een pan op pad, maar dan heeft ze weer een maaltijd op haar bordje liggen, geweldig!!!
    Loop ze nog en geniet ervan. Liefs, Ans.x

• 12 September 2013 - 14:06

H.Laumen:

Hallo Dorrie,Een poging of ik jou bereiken kan. Ik heb je vanaf het begin gevolgd. Wat een belevenissen; heel lbasaal,jezelf konstant tegen komen,verassingen teleurstellingen,maar met volle moed en plezier doorgaan naar je doel.Ik vind het geweldig van je deze onderneming.Wat zou het
    fijn zijn om na aankomst op een willekeurige dag en plaats in Frankrijk of binnenkort in Spanje sa-
    men te eten en van gedachten te wisselen.Tezijnertijd zal kunnen na je onvergetelijke ervaringen.
    Heel veel groeten,veel plezier op je doorgaande reis.
    Hub Laumen

• 12 September 2013 - 17:01

Ans Claassens:

Hallo Dorrie,
    Wij volgen jou nog steeds hoor.
    Leuk om te weten wat jij allemaal meemaakt
    Ook dat bezoek van Lara, geweldig!
    Als ik alles zo lees, besef ik weer hoe goed wij het hebben.
    Succes en lieve gr.uit Cuijk van oom J en Ans

• 12 September 2013 - 18:49

Wil:

Ha kanjer,
    Ondanks mijn vakantie heb ik je toch gevolgd, wat een avonturen. Had een beetje als jij het gevoel maanden weg te kunnen. Helaas waren het maar 3 weken, waarvan nu nog 3 dagen over zijn...
    Hoewel je "alleen maar" je ald aan je hoofd hebt, ben je volgens mij de hele dag druk, met lopen, zoeken, verwerken. Wat zul jij al veranderd zijn en wat een bewondering heb ik voor je !
    Ik las in een eerder genoemd boek over een peilgrim die een stuk op crocs heeft gelopen, misschien een optie voor een paar dagen tot de blaren wat minder zijn ?
    Ik wens je een voorspoedig vervolg van je reis, een heleboel, lieve, aardige mensen op je pad en mooie adresjes. Kijk nu al uit naar je memoires en reis in gedachten met je mee !
    Liefs, Wil