LA Souterraine - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu LA Souterraine - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

LA Souterraine

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 September 2013 | Frankrijk, Vézelay

gisteren een heftige en heel mooie dag achter de rug. De reis ging van Gargilesse naar Eguzon naar Crozant; een prachtig gebied; met grote hoogteverschiilen .dit heeft voor mij het gevolg dat het veel stijgen en dalen is. de St Jacques route gaat vaak en nu dus ook door dichte bossen ; dit keer zaten er heftige weggetjes in. stijgingen en dan langs zeer diepe afgronden . Door de rugzak is mijn balans aardig verstoord. Ik vond het erg eng en ging geregeld zitten om ademhaling weer normaal te laten worden. Hier komt dus vlg mij verder niemand alleen een verdwaalde pelgrim...wat was ik blij toen ik uit het bos was.. ik had er nog geluk mee dat het droog was want als het ook nog glibberig was geweest... mijn hardloopschoenen hebben dan weinig grip. Vandaag is het weer erg somber, met de kou ook nog regen ...de herfst is in volle gang zie ik ook aan de natuur de bladeren van de bomen worden met de dag bruiner en vallen al volop. Na 10 km heb ik het voor vandaag gezien ; in Souterraine naar slaapplaats gezocht en gevonden en nu dus een bieb met internet waar ik in ieder geval droog zit. de voorspellingen voor het weer blijven slecht maar ik ga natuurlijk meer zuidwaarts.Ik mis het kontakt met ander pelgrims ; hoop dat dit in spanje beter zal zijn... Gelukkig kom ik nog wel eens nederlanders tegen in stadjes dan ben ik zo blij dat ik even nederlands kan praten. Vanavond heb ik slaap en eetadres bij engelsen is in ieder geval kwa taal iets relaxter als frans
I

  • 14 September 2013 - 23:45

    Addy Goudsmits:

    Dorry,

    Wat een moedig verhaal! De gedachte alleen al dat je daar moederziel alleen door "dichte bossen"aan het sjouwen bent. Dan ook nog eens hoogteverschillen, begrijp ik,ik ben bang dat ik je het niet ná kan doen, hoe graag ik het ook zou willen.Hoe zit het met je blaren?Daar hoor ik (gelukkig) zo weinig over!Groot gelijk dat je deze dag na 10 km bent gestopt.
    Ik lees dat je het al over de komst van de herfst hebt.De zomer ligt bij jouw aankomst in Santiago (want als ik het zo lees, dan red jij dat!) al ver achter je.Raar idee!
    Ik wens je weer veel moed voor de komende week Dorrie,en ik heb diepe bewondering voor je,dat wil ik toch ook nog even kwijt!
    Buen camino en tot de volgende keer maar weer! Er zijn nog bibliotheken (met computers)genoeg in Frankrijk!
    Bonne route! Addy

  • 14 September 2013 - 23:55

    Addy Goudsmits:

    Nog effe Dorrie.....Ik schreef iets over blaren,maar ik zie, nou ik al jouw verslagen nog eens herlees, dat je een beroerde dag in Bourges had,waar je juist wel veel last had van blaren en waar je je voeten eens heerlijk rust hebt gegund en hebt verwend! Goed gedaan!
    Ik hoop voor je dat het je goed heeft gedaan!

    Stom van me om dat even te vergeten! Sorry!
    Bisous,
    Addy!

  • 15 September 2013 - 16:26

    Maarten:

    Hoi Dorrie,
    We volgen je op de voet, en met street-vieuw krijgen we ook wat van de omgeving mee, waar je doorheen wandelt. Snap goed dat het niet altijd even gemakkelijk is: als iets fysiek erg zwaar valt, en je moet het ook nog eens alleen doen, passeren er gedachten zoals 'waar ben ik in godsnaam mee bezig'. Ik heb dat ervaren toen ik met de fiets de Mont Ventoux beklom. Maar ja, aan het eind van de dag ben je misschien toch weer erg tevreden over jezelf dat het weer gelukt is. Elke dag weer een beetje stress in verband met het vinden van een slaapplaats? of word je daar wat nonchalanter over?
    Groet Maarten@Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Santiago De Compostella

De bedevaartroute bewandelen richting Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

thuis

31 Oktober 2013

heilige

28 Oktober 2013

De laatste lootjes

26 Oktober 2013

Vilalba

24 Oktober 2013

op mijn verjaardag in ribadeo
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 115250

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: