Stille bos - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Stille bos - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Stille bos

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 November 2019 | Nederland, Nederland

11 nov
S’Heerenberg
28 km
Vanochtend is het vroeg opstaan . Ik moet de Veerpont in Millingen halen, om 9 uur.
Het ontbijt is prima en de mevrouw vraagt netjes of ik het oké vind , als ze even bij mij komt zitten . Wat een verschil ! We praten wat over onze reisavonturen . Dat is een gemakkelijk thema in deze context.
In het donker vertrek ik . Het is guur, koud weer. Op het nieuws hoorde ik over de files die er staan . Ik ben heel blij met mijn wandelen . Een mooie stille landweg met boerderijen. En in tegenstelling tot in Spanje geen loslopende honden . Er zijn koeien en schapen in de weilanden . Af en toe komen er schoolgaande kinderen op de fiets langs.
Ik moet op t einde snel lopen omdat ik nog door t hele dorp moet . Dat is even stressen . Ik heb geen zin om 2 uur te moeten wachten.
Net op tijd; ik ben de enige die gebruik maakt van de pont . De veerman moppert.
Dit seizoen is niet interessant voor hem .
Te weinig publiek.
Ik dacht bij mezelf ; verhoog dan het tarief. Hij vraagt 1,50. Als hij mij 5 euro had gevraagd, had ik t ook betaald!
Ik vind t leuk met t pontje over de Rijn.
Na 2 uur kom ik in een dorp, ik heb inmiddels heel veel zin om even te zitten en op te warmen : echter alles is dicht . Dan maar even in een portiek , uit de koude wind , een appel eten.Zo voelt het dus om zwerver te zijn!
In het volgende dorpje zie ik mensen tennissen . Daar hoort vast een kantine bij : en ja dat klopt . Een kantine , die warm is met een toilet
, en zelfs een kop koffie . Dat is lekker bijkomen .
Het lopen gaat steeds beter... gelukkig.Alleen mijn rug probeert nog te protesteren , de rest van mijn lijf heeft zich redelijk overgegeven.
De omgeving is prachtig . Langs t water... door stille bossen , waar alleen het ruisen van de bomen is. Er vallen vandaag heel wat blaadjes. Ik vraag me af of ik het stille bos eng moet vinden . Nee... dus.
Ik kom een bord tegen dat een brug afgesloten is . Ik ga er vanuit dat je er als voetganger wel overheen kunt . Nee... dit betekent terug en een heel stuk omlopen. Google maps raakt hierdoor van de wijs, en ik dus ook .Loop op gegeven moment door het bos , zonder dat er nog een pad is. Niet fijn.Gelukkig hoor ik de snelweg. Daar oriënteer ik me op.
s’Heerenberg is een leuke plaats. Bij een Italiaan drink ik een kop thee. Ik ben op dat tijdstip (4uur) de enige gast . Hij vertelt over de zwaarte van het horecaleven. Zijn beide kinderen willen absoluut niet in de horeca.
Dan naar mijn “vrienden van de fiets” . Intussen is het hard gaan regenen . Dan is het echt niet meer fijn.
Tot mijn grote genoegen krijg ik een mooie blokhut als logeeradres. Heerlijk een lekker warm plekje helemaal voor mijzelf.
Ik doe boodschappen ;een maaltijdsalade ,en eet hier relaxed. Ik gun mezelf een flesje wijn.... genieten.

Outlook voor iOS downloaden

• 12 November 2019 - 06:52

Marianne Vd Sterren:

Gisteren met regen wel aan je moeten denken. Je zult wel doorweekt zijn geweest. Hopelijk vandaag beter weer. Wat ben je ook een dappere dame!

• 12 November 2019 - 10:29

Wil:

Ha zwervertje
    Het begint waarschijnlijk al te wennen: minder last van je rug, vroeg opstaan, soms ook haasten en mopperaars. Maar wat me altijd weer opvalt is hoe je openstaat voor je omgeving en al het moois wat er te zien is. Ik heb dat als fietser ook en als je het er dan met (auto)vrienden over hebt kijken ze je heel verbaasd aan. Ook de kou voel je veel minder als je in beweging blijft. Alleen de tegen.. ja, dat blijft vervelend. Hopelijk gaat de herfst snel over in een meer winterse gedaante. Wat vorst ‘s nachts geeft meestal een lekker zonnetje overdag !
    Ik wens je een heel zonnige en voorspoedige teis ! Zorg goed voor jezelf !

• 12 November 2019 - 11:35

Addy Goudsmits:

Lieve Dorrie,
    Toen ik gisteren jouw naam voorbij zag komen in mijn mailbox, dacht ik aan" ach dat moet een vergissing zijn"....Toen nóg een mailtje en nóg een. Ik kwam bij mijn positieven en zag dat het "menens" was: Mevrouw Dorrie is voor de DERDE keer Santiago-waarts.Unbelievable! Het virus heeft je wel écht te pakken hè.... En nu ook nog gastvrouw gaan spelen ofwel hospiteren, zoals we dat noemen in Nederland (Of moet dat van de Santiago-academie??!!)
    Anyway: ik volg je voor de derde keer met heel veel plezier en vind het erg leuk dat je mijn mailadres weer op de lijst hebt gezet.Een voorwaarde Dorrie: zo gauw je weer in Nederland bent, maken wij een bijpraat-afspraak! Ik wil je graag weer eens "live" ontmoeten, want iemand met zo'n Santiago-drive, daar wil ik meer van weten! Doe je wel een beetje voorzichtig daar in de "stille bossen"?? Loop-ze en GENIET. Tot de volgende keer!