De arme man - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu De arme man - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

De arme man

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 November 2019 | Spanje, Villafranca de los Barros

29 nov
Villafranca de los Barros
20,5 km
ik word pas na achten wakker. Daar Manuel en Nacio vertelden dat zij hard snurken , deed ik mijn oordoppen in , ik hoorde dus niets .Hier baal ik van , wil om 8 uur aan t lopen zijn . Het ontbijt is ook al vies hier : koude koffie en een taai broodje, nee geen succesvolle ochtend .
Bovendien is Juta overstuur ; nog erger als zij gisteren liet blijken . Ze wil weg , maar weet niet waar naar toe . Ze is helemaal van haar stuk. Ze heeft veel bagage bij zich , had dit hier achter willen laten ; maar ze wil Antonio niet meer zien . Ze wil eerst een stuk met debus . Ze komt uit op Caceres ; ik weet dat daar een jeugdherberg is waar ze vast haar bagage kwijt kan .
Om 8.45 uur ben ik aan t lopen .
Om te lopen een fijne ochtend . Na een uurtje doemt er een dorp op; met een koffiebar . Hier zijn Manuel en Nacio al en ze hebben heerlijke koffie. Dat doet een mens goed.
Al snel is het lopen in t-shirt . Zeker met klimmen is het warm . Als dan ook nog de zon gaat schijnen wordt het een zomers sfeertje.Een stille landweg met vooral olijfboomgaarden en wijngaarden . Mooi is het om te zien dat er nieuwe olijfbomen aangeplant zijn . Hele velden vol.
In het dorp aangekomen blijken er 2 herbergen die ruim een km uit elkaar liggen gesloten. Dit terwijl de site aangeeft dat ze het hele jaar open zijn . Dit is balen ... de derde is gelukkig wel open . Een vriendelijke Spaanssprekende hospilatereo . Hij woont hier , met vrouw en kindjes. Als ik even binnen ben komt ook Manuel aanlopen . Hij is al bier wezen drinken en blijkbaar meteen naar de goede herberg gelopen. Nacio kwam ik ook nog tegen ; hij vertelde dat hij vannacht zo slecht had geslapen dat hij de komende nacht in een hotel wil slapen .
De was wordt gedaan , en wordt later in de avond keurig droog afgeleverd . Fijn als alles weer eens lekker schoon is.
Ik ben moe en ga lezen in bed . Totdat Manuel roept en vraagt of ik mee ga koffiedrinken in de stad . Nou voor mij een wijntje, prima. Voor Manuel is het heel raar dat ik rond 5 uur wijn drink . De Spanjaarden drinken dan koffie en pas na half 9 bij het eten , wijn.
In deze herberg is de keuken ook van de mensen zelf , vind ik niet zo handig om daar iets klaar te maken ; dus ik ga naar t pelgrimsrestaurant. Manuel gaat niet mee. Is me niet zo duidelijk ; ik denk dat hij vanmiddag al gegeten heeft. Dat hoop ik althans voor hem . Ik begrijp steeds meer dat hij weinig geld heeft . Hij loopt nog 2 dagen tot Merida en dan moet hij naar huis , aan t werk . Hij doet iets in de gezondheidszorg, wat is me niet zo duidelijk. In de vertaling was het zorgmedewerker.
Ik vraag t hem op de man af of hij arm is . Dit bevestigt hij. Lastig vind ik dit . Hij vraagt of ik arm of rijk ben . Ik zeg normaal ; terwijl ik denk dat ik zeker voor Spaanse begrippen heel rijk ben.
Alleen in t restaurant vind ik er niet heel veel aan . Het eten is ook niet geweldig .Dat is eten en weer wegwezen . Naar de herberg , lekker in bed kruipen , lezen en slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 115439

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: