Veel kilometers - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Veel kilometers - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Veel kilometers

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

3 januari
30 km
Zamorra
Omdat het bed zo lekker warm is en de omgeving ijskoud kost het me moeite om op te staan .
Het lukt om om 9.15 uur onderweg te zijn . Het is bewolkt , waardoor de zon geen kans krijgt. Het blijft koud . Dit betekent en vest , en jas en handschoenen aan. Zolang het droog blijft vind ik het oké en klaag ik niet .
Het pad is beter als gisteren . Loopt door akkers, heel af en toe een paar koeien en in de verte soms schapen.
Het lopen gaat goed , ik besluit om door te lopen naar Zamorra. Dit is een hele afstand 30 km . Ik ben al om 12 uur in dorpje dat bijna op de helft ligt . Daar is een heerlijke warme bar, waar ik een bocadilla met ei eet . Wat is dat lekker . Daarna heb ik weer voldoende energie om door te gaan . Bovendien heb ik er na 3 dagen stilte ook weer behoefte aan om mensen tegen te komen . De hospitalereo’s in Zamora heb ik leren kennen . Ook is Zamora een leuke plaats waar ik wel een dagje extra wil blijven .
Hoe het komt snap ik niet maar na het dorp mis ik de gele pijlen. De mensen die ik tegenkom, en dat zijn er heel weinig vraag ik ernaar . Zij wijzen mij een kant op ; maar zonder pijlen . Ook mis ik de zon om mij te oriënteren. Google maps is nu mijn enige baken .De weg is mooi , ik loop door dorpjes, die ik op de kaart niet terugzie. Een beetje spannend is dit wel . Het wordt mistig , daardoor ook vroeger donker, dus ik wil flink doorlopen om voor t donker in Zamora te zijn . Gelukkig heb ik genoeg energie. Typisch hoe dit van dag tot dag kan verschillen . De laatste 10 km zijn over de weg , er is nauwelijks een vluchtstrook. Ik heb de keuze of op de weg lopen en voortdurend de berm induiken , als ik een auto hoor of op het modderige land lopen, naast de autoweg. Ik kies , heel verstandig vind ik zelf , voor de modder. Dit is zwaar lopen , met de modder die aan de schoenen blijft hangen .
Klokslag 5 uur sta ik voor de herberg. De hospitalereo’s , de Indiase vrouw en Duitse man ,zitten hier. Zij zijn blij met mijn komst. Er is een andere pelgrim, die met de bus kwam .
Ik wil een nacht extra blijven en daar doet de Indiase vrouw lastig over , want ik ben toch niet ziek ! Als ik dit aan Pépé laat weten , maakt hij zich hierover heel boos . Hij vindt dat ik Anais hierover moet bellen . Hier heb ik echter geen zin in ,maar ga het opnieuw met hen bespreken.
Zij is er niet ; dus ik bespreek het met hem . Hij vertelt dat zij gisteren problemen had , met een pelgrim en dat ze daarom gestresst is.
Even later komt zij naar mij toe en biedt zij haar verontschuldigingen aan . Zo had zij het niet bedoeld, en ik kan blijven zolang als ik wil.Ik had ook niet anders verwacht!
Als ik in de keuken zit komt ze bij me zitten , ze voelde blijkbaar dat ze iets goed heeft te maken .
Ik vertel haar dat ik een schoonzus heb die in India woont . Daar is ze natuurlijk in geïnteresseerd.
Na 8 uur voel ik dat ik moe ben , dus heel lang wacht ik er niet mee om te gaan slapen.

  • 04 Januari 2020 - 17:05

    Jab:

    Zo-zo Dorrie, 30 kilometer , het lijkt Nieuw Zeeland wel, jammer van dat ongewilde aanvaringkje. Je komt dichter bij je doel, maar misschien heb je minder haast gekregen, huis en haard verkocht. Daar heb je al over nagedacht na ondertekening, toch terug naar Spanje ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 115582

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: