Een verborgen kamer - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een verborgen kamer - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een verborgen kamer

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

6 januari
20 km
Granga de Murerajola
Een onrustige nacht doordat blijkbaar bij het 3 koningen feest , vuurwerk hoort . Dit ging de hele nacht door.
Wij beginnen de dag met een ontbijt ; Hun met noedels en ik met brood met kaas. Beiden blijven wij ons eigen land trouw.
Ineens stapt Pedro binnen . Wij zijn stomverbaasd. Het huis blijkt nog een kamer te hebben , die ik gisteren niet ontdekte. Pedro vertelt dat hij gisteren middag in slaap is gevallen ; en niet meer wakker is geweest.
Om 9 uur zijn we op pad . Bij de bar is het feest volop gaande . Het lijkt erop alsof het de hele nacht is doorgegaan . De mannen zitten al of nog steeds aan t bier.
Het is weer mistig en koud . Iets minder als gisteren . Weer loopt het pad door verlaten akkers. Er is geen bar onderweg , dat betekent vooral doorlopen , het is te koud om stil te staan .Om half 2 ben ik op de plaats van bestemming. In de bar is het druk . Kinderen spelen met hun nieuwe speelgoed dat zij van de 3 koningen kregen . Na het barbezoek ga ik naar de herberg , waar Pedro al is . Er is alleen een slaapzaal en een douche. Na het douchen Ben ik helemaal toe aan een siësta.
Uren na ons komt ook Hun binnendruppelen en later nog een fietser.
Hun , Pedro en ik besluiten om samen te eten .
Zo’n Spanjaard is heel handig . Hij belt het restaurant en hij belt de herberg voor morgen . Het restaurant is 2 km lopen , dat is wel lekker in het donker in de vrieskou, en zonder rugzak.
Pedro spreekt totaal geen Engels en Hun totaal geen Spaans . Ik merk dat ik het Spaans van Pedro voor Hun geregeld vertaal naar het Engels. Ik ben blij met deze ontdekking ; ik heb dus toch wat Spaans bijgeleerd. Het maken van zinnen kan ik nauwelijks.Het verstaan gaat echt beter. En ik kan dingen vragen in restauranten en winkels.
Pedro is gescheiden en heeft 2 kinderen . Hij wandelt enorm veel ; vele camino ‘s en ook o. a. de tempelroute in Japan .
Hij is een aardige Spanjaard. Hun is een wat wereldvreemde man . Hij is priester van een soort protestantse kerk. Hij is getrouwd. Zijn vrouw en volwassen kinderen wonen in de V.S.
Het is best gezellig met ons drieën; een wat vreemd trio , zoals dat hoort bij de camino.

  • 06 Januari 2020 - 22:46

    Joke:

    Hallo Dorrie, wederom een gezellig verslag. En wat grappig dat Pedro de 88 tempelroute op Shikoku ook liep. Spelenderwijs spijker jij toch mooi de
    kennis van de Spaanse taal bij. Ik was in herfst 2017 en voorjaar 2019 op Shikoku. Pelgrimsroutes zijn toch net iets specialer dan 'gewone' wandelroutes, vind ik. Ik wens jou een mooi en gezellig vervolg. Groet, Joke V.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 115485

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: