Veel kilometers - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Veel kilometers - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Veel kilometers

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

8 januari
36 km
Calzadilla de Terra
Het is gruwelijk koud in de herberg . De mannen vinden het niet de moeite om alleen voor het ontbijt de kachel aan te maken . Wat ik ook wel snap , want de rest van de dag is er niemand.. wij waren de eerste pelgrims hier van het nieuwe jaar.
Het ontbijt gaat dus heel snel . Al voor half 9 ,nog in t donker staan we buiten . Het heeft flink gevroren . Een mooie ochtend ; de zon komt op. De wereld is wit van de rijp. Ik zie dit keer best op tegen de hoeveelheid kilometers. Het lopen is zwaar door het bergachtige gebied. De omgeving en de zon maken veel goed. Pas na 18 km is er een bar ; waar ik uitgebreid gebruik van maak ; zitten , eten , toilet, kleding aanpassen en vooral uitrusten.
In het begin dacht ik steeds ik moet voor t donker binnen zijn en nu denk ik ;ik zie wel ...
Daarna wordt de zon steeds sterker en wordt het lekker warm.. ik blijf maar gewoon rustig doorlopen en na vijven kom ik in de herberg aan . Het is een zeer ongezellige koude herberg. Alleen een slaapzaal en een douche. Geen hospitalereo , geen verwarming niets.
Het is de vraag of er een restaurant in de buurt is . Zo verschillend kunnen de herbergen zijn . De ene keer word je hartelijk welkom geheten met een houtkachel en eten . De andere keer wacht je een koud hok.
Maar ja , wat de bedoeling is ; douchen en slapen kan in ieder geval . Wat nu lastig is , is dat er in dit dorp geen restaurant is; daarvoor moeten we nog 2 km verder lopen . Dat maakt voor vandaag 40 . Pedro heeft in de namiddag al in dit restaurant gegeten, dus hij gaat niet mee. Veel zin in deze wandeling heb ik niet ; maar ja zonder eten gaan slapen is ook niets; dus voor de verandering weer eens aan de wandel , naar t volgende dorp . Gelukkig is het warm in de bar . Er is een belangrijke voetbalwedstrijd gaande, dus voldoende leven in de brouwerij.
Het eten smaakt prima en het jammere van zo laat eten is dat je er zo van opknapt en dan moet je gaan slapen ...daar kan ik niet zo goed aan wennen . Één byzondere dag vandaag 8 januari de verjaardag van mijn overleden moeder. Zij zou 103 zijn geworden. Hun is jarig en tot onze grote verassing werd mijn zus vandaag oma van Jesse. Van harte gefeliciteerd allen

  • 08 Januari 2020 - 21:57

    Ans:

    Wauw Dorrie, lees net jouw verhaal van vandaag. Brrr, koud, en pfff, wát een afstand. Zwaar hoor. Bewondering voor jou en de medepelgrims!
    Fijn denk ik zo, dat je niet alleen hebt hoeven te lopen vandaag.
    Ik hoop dat je een goede en warme nachtrust mag hebben en voor morgen, misschien iets minder kilometers? Buen Camino

  • 08 Januari 2020 - 23:07

    Janina:

    Wat een prachtig verslag weer van je Dorrie, Ja bepaalde data komen vaak terug, lijkt wel. De verjaardag van je overleden moeder en op dezelfde dag een kleinkind voor je zus. Wonderlijk!
    Hoop dat je nog een paar 'warme herbergen'tegenkomt. Goede reis voor nu.Groet janina

  • 09 Januari 2020 - 21:15

    Ineke:

    Ik heb bewondering voor je! Eerst 36 km lopen en dan tot de ontdekking komen dat je nog 2 km moet lopen om iets te kunnen eten. De moed zou mij in de schoenen zakken. Je mag trots zijn op jezelf!
    Ik wens je een goede voortzetting van je wandeltocht. Groetjes, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 115475

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: