Aalsmeer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Aalsmeer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Aalsmeer

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 November 2020 | Nederland, Amsterdam

29 november 16 km Aalsmeer .
Wat een mooie dag was dit . Heerlijk weer , een prachtige route en goed gezelschap.
Nadat ik 2 nachten op Bobby heb gepast, kan het pelgrims pad beginnen.
Ik zou met 2 zussen van mij deze dag beginnen, echter voor mij wat onduidelijke redenen , haken zij af . Tom besluit om deze dag wel mee te lopen en ook hond Sara mag mee. Hier ben ik blij mee. Tom moet zich enigszins bij elkaar rapen . Om half 12 zijn we op pad .
Het eerste stuk is Amsterdam uitlopen , tot aan het olympisch stadion . Daarna lopen we door het Amsterdamse Bos . Heel mooi is dit , nog net herfsttinten , met de zon . Meer mensen wandelen vandaag . Ook Sara heeft het naar haar zin , zij mag deels loslopen; dit kan in de stad natuurlijk nooit. Ook grappig om te ontdekken welke verschillende reacties zo’n hond oproepen . Huilende angstige kinderen en kinderen die haar willen aaien . Volwassenen die haar leuk en mooi vinden . Met Tom is het prettig lopen . We hebben gesprekken over niets , maar ook over diepgaande zaken , ook zijn we soms stil. Tom wordt zelfs enthousiast over wandelen . In Aalsmeer is een patatzaak , waar we wat eten en waar Stephanie, Tom komt ophalen . Heel lief , brengt ze voor mij een bak linzensoep mee, mijn lievelingsloopeten.
Gelukkig ontdek ik meteen als zij weg zijn dat ik het pelgrims boekje mis . Even moet ik teruglopen en dan vind ik het bij de friteszaak . Dit boekje wil ik niet graag missen . Er staan handige kaartjes in en wetenswaardigheden over de route. Net voor t donker kom ik aan bij mijn overnachtingsadres van vrienden van de fiets. “ de vriend van de fiets” zit al op mij te wachten . Een oudere man . Hij is vriendelijk en zet een kopje thee voor mij. We praten wat over wandelen en Corona, gelukkig niet zo lang; en na de thee laat hij mij mijn verblijf zien Hij heeft achter zijn huis , in een grote schuur een kamertje gebouwd. Dit is een slaap zitkamer. Heel warm vind ik het niet , het is inmiddels heel koud ,het vriest vannacht , maar vlg hem warmt het nog op. De verwarming heeft hij net aangezet. Het toilet en de douche zijn bij hem in huis . Gelukkig heeft hij zelf bedacht om naast mijn kamertje een emmer neer te zetten. Ik zag het ook echt niet zitten om vannacht daar te gaan rondlopen .
In de schuur staat een magnetron waar ik de soep kan opwarmen. Dit doet me aan Spanje denken , waar in de herbergen ook vaak alleen zo’n vreselijke magnetron staat. De soep is heerlijk voedzaam , daar ga ik vast heel lekker op slapen , zeker na de nog vermoeiende nachten met Bobby.

  • 29 November 2020 - 21:45

    Jab:

    Een gezellige start, met een enigszins spartaans einde van de dag, maar jij kan ermee omgaan, op naar morgen, goeie nacht en goede reis,....

  • 29 November 2020 - 23:14

    Janina:

    Hoi Dorrie, dan ben je echt dicht bij ons huis. Wij wonen in Rijsenhout, ik weet niet hoe je nu gaat lopen, maar dat ligt langs de Ringdijk.
    Groetjes Janina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 115532

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: