Aalsmeer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Aalsmeer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Aalsmeer

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 November 2020 | Nederland, Amsterdam

29 november 16 km Aalsmeer .
Wat een mooie dag was dit . Heerlijk weer , een prachtige route en goed gezelschap.
Nadat ik 2 nachten op Bobby heb gepast, kan het pelgrims pad beginnen.
Ik zou met 2 zussen van mij deze dag beginnen, echter voor mij wat onduidelijke redenen , haken zij af . Tom besluit om deze dag wel mee te lopen en ook hond Sara mag mee. Hier ben ik blij mee. Tom moet zich enigszins bij elkaar rapen . Om half 12 zijn we op pad .
Het eerste stuk is Amsterdam uitlopen , tot aan het olympisch stadion . Daarna lopen we door het Amsterdamse Bos . Heel mooi is dit , nog net herfsttinten , met de zon . Meer mensen wandelen vandaag . Ook Sara heeft het naar haar zin , zij mag deels loslopen; dit kan in de stad natuurlijk nooit. Ook grappig om te ontdekken welke verschillende reacties zo’n hond oproepen . Huilende angstige kinderen en kinderen die haar willen aaien . Volwassenen die haar leuk en mooi vinden . Met Tom is het prettig lopen . We hebben gesprekken over niets , maar ook over diepgaande zaken , ook zijn we soms stil. Tom wordt zelfs enthousiast over wandelen . In Aalsmeer is een patatzaak , waar we wat eten en waar Stephanie, Tom komt ophalen . Heel lief , brengt ze voor mij een bak linzensoep mee, mijn lievelingsloopeten.
Gelukkig ontdek ik meteen als zij weg zijn dat ik het pelgrims boekje mis . Even moet ik teruglopen en dan vind ik het bij de friteszaak . Dit boekje wil ik niet graag missen . Er staan handige kaartjes in en wetenswaardigheden over de route. Net voor t donker kom ik aan bij mijn overnachtingsadres van vrienden van de fiets. “ de vriend van de fiets” zit al op mij te wachten . Een oudere man . Hij is vriendelijk en zet een kopje thee voor mij. We praten wat over wandelen en Corona, gelukkig niet zo lang; en na de thee laat hij mij mijn verblijf zien Hij heeft achter zijn huis , in een grote schuur een kamertje gebouwd. Dit is een slaap zitkamer. Heel warm vind ik het niet , het is inmiddels heel koud ,het vriest vannacht , maar vlg hem warmt het nog op. De verwarming heeft hij net aangezet. Het toilet en de douche zijn bij hem in huis . Gelukkig heeft hij zelf bedacht om naast mijn kamertje een emmer neer te zetten. Ik zag het ook echt niet zitten om vannacht daar te gaan rondlopen .
In de schuur staat een magnetron waar ik de soep kan opwarmen. Dit doet me aan Spanje denken , waar in de herbergen ook vaak alleen zo’n vreselijke magnetron staat. De soep is heerlijk voedzaam , daar ga ik vast heel lekker op slapen , zeker na de nog vermoeiende nachten met Bobby.

• 29 November 2020 - 21:45

Jab:

Een gezellige start, met een enigszins spartaans einde van de dag, maar jij kan ermee omgaan, op naar morgen, goeie nacht en goede reis,....

• 29 November 2020 - 23:14

Janina:

Hoi Dorrie, dan ben je echt dicht bij ons huis. Wij wonen in Rijsenhout, ik weet niet hoe je nu gaat lopen, maar dat ligt langs de Ringdijk.
    Groetjes Janina