Ter Aar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Ter Aar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Ter Aar

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

30 November 2020 | Nederland, Amsterdam

er Aar 19 km camping Oudenrijn ( 35km)
Een koude vriesnacht , het is onrustig omdat er in de schuur allerlei apparaten af en aanslaan. Maar het is warm . Om 8 uur staat er een uitgebreid ontbijt klaar , er is zoveel dat ik voldoende mee kan en mag nemen voor de lunch. De eigenaar blijft erbij zitten ; dat betekent dus sociaal doen .Hij is aardig en heeft behoefte aan een praatje . Zijn vrouw is nog niet zo lang geleden overleden . Ja die mannen hebben het vaak zwaar.
Om 9 uur ben ik op pad . Het bruggetje voor het huis is glad.
Ik loop door Aalsmeer , een drukke, grijze maandagochtend. Ik ontving vanmorgen een berichtje van Janina. Zij was ook aanwezig bij de schrijfcursus in Spanje 4 jaar geleden. Zij woont vlak bij Aalsmeer. Ik vind het heel leuk om haar te bezoeken, dus ik maak graag een omweg . Als ik op de dijk loop naar Rijsenhout , waar zij woont ,stopt er een auto voor mij . Ja... dat is Ko, de man van Janina. Het is tegen mijn principes om delen van het pad niet te lopen , maar dit aanbod is te goed . Het is inmiddels behoorlijk nat, een goede smoes om mee te rijden .Riant word ik naar hun huis gereden .Zij wonen in een mooi , groot huis in het dorp. Heel gastvrij word ik ontvangen.Tijdens de Schrijfweek waren wij kamergenoten, en hebben veel gedeeld . Het voelde meteen weer vertrouwd.
Na het bezoek loopt Janina een stuk met mij mee om mij op weg te helpen . En dan ben ik weer met mezelf, en met de nodige kilometers . De weg is mooi , wat is hier veel water . Pittoreske dorpjes als Langenaar en Padeveel . De kou is uit de lucht en het miezert. Als de miezer overgaat in echte regen vind ik het niet meer aangenaam maar vooral afzien.
Tegen mezelf zeg ik dat dit niet anders kan in november en december.
In ter Aar loop ik langs een Aldi , waar ik boodschappen doe o.a. een salade.
Heel blij ben ik als ik nat op de camping aankom . Een nors meisje bemant ( of bevrouwt) de receptie. Zij wijst mij een huisje toe . Hier zijn bedden , een tafel en een stoel en een electrisch kacheltje. Hier ga ik de nacht en de avond goed doorkomen!

• 30 November 2020 - 22:00

Ad:

Wat leuk om jouw verslagen te lezen. Het is geen Spaanse camino, maar de ontmoetingen en de hartelijkheid is niet anders dan in Spanje. Nog heel veel wandelplezier!!

• 30 November 2020 - 23:10

Addy:

Ha die Dorrie!

Daar zijn we weer! Jij en ik, en elkaar nog steeds niet gesproken. Dit neemt niet weg dat ik jouw verhalen steeds weer graag lees. Ik moet constateren dat je inmiddels behoorlijk aan een (loop) verslaving lijdt...
    Groot gelijk: geen Spanje en geen Frankrijk voorlopig en zeker ook geen België! Heb momenteel niet zoveel tijd om te schrijven, ben al bijna een jaar fulltime mantelzorger voor mijn lieve man.
    Wens je alweer: Bonne route! Tot gauw weer!

• 01 December 2020 - 13:00

Henk:

Hoi Dorrie
    Mooi dat je weer op pad bent.
    Het tweede deel van de route is heel mooi, en hopelijk droger.
    Als je hier in de buurt bent staat de koffie klaar.
    Het is maar 400m van de route.
    Laat tegen die tijd maar weten
    Groetjes Henk

• 01 December 2020 - 13:59

Jan Van Laarhoven:

Wat fijn en rijk dat je nog zo lekker kunt lopen in ons mooie land