20 december Weert 18km (272km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 20 december Weert 18km (272km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

20 december Weert 18km (272km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 December 2020 | Nederland, Amsterdam

John , dat is de naam van de eigenaar , heeft gisteren avond nog een paar broodjes en kaas gebracht , lekker rustig ontbijt ik. Ik zie John niet meer , wat ik niet heel erg vind . Ik schrijf een goede recensie voor hen . Kleine ondernemers wil ik altijd steunen.
Weer een warme ochtend . De eerste keer vind ik het zo warm dat ik mijn jasje te warm vind , dus uit .
Omdat ik graag terug bij de route kom , loop ik terug naar Maarheeze. Pas na 7 km lukt het om de goede route op te pakken . Route is slecht aangegeven en ook het pelgrims boek maakt mij vaak niet veel wijzer.Zonder googlemaps zou ik nergens zijn .
Ik vind het Weerterbos. Daar is het fijn lopen . Intussen denk ik aan het bericht dat ik vanochtend las , dat er te veel mensen in Brabant recreëren in de natuurgebieden . Voor mij is dat logisch . Wat kun je verder nog doen ? Thuis zitten , bij een ongezonde cv en vaak slechte ventilatie? Ook mijmer ik over de vaccinatie, nu ik het bericht hoorde over de nieuwe COVID variant in Groot Brittannië. De twijfel over de vaccinatie is al groot maar neemt toe . Hoezo gaat die vaccinatie werken ,als er al weer nieuwe virus varianten aankomen ?
Maar het Weerter bos is mooi en stil , en genieten ...zeker als er op het einde van het bos een To go tentje is met warme chocomelk. In dit bos is de grens tussen Brabant en Limburg , die duidelijk is gemarkeerd. Ik hoor mensen Limburgs praten , dat doet mij goed .
Ruim op tijd ben ik op de plaats van bestemming. Dit keer is het een oudere man die naast zijn huis een leeftijdsbestendig appartement heeft laten bouwen . Hij is nog gezond en nu mogen de vrienden van de fiets hier logeren . Het is een mooi , strak , modern appartement. Dus weer super-de-luxe. Hij legt alles nauwkeurig uit .Een man die kiest voor de zekerheid.
Ik heb genoeg tijd en zin om naar de supermarkt te gaan . Ik vraag me af waarom er zoveel mensen boodschappen doen op zondag middag . Misschien een uitstapje? Volgens mij kun je beter naar het bos gaan .
Voor morgen wordt er regen voorspeld .Heel jammer ... maar als er iemand niet mag mopperen over het weer dan ben ik het wel . Het zal meer afzien worden .

  • 21 December 2020 - 09:14

    Dharmo :

    Hé Dorrie, je hebt idd mazzel met het weer. Hopelijk valt de regen vandaag mee. Omdat je de route nogal eens kwijt raakt heb ik de tip om de app"wandelnet" te downloaden. Hier vind je een walhalla van wandelroutes en dus ook het Pelgrimspad. Je kunt de routes downloaden en ziet dan met de gps precies waar je bent. Superhandig. Veel plezier op je verdere tocht. Liefs Dharmo

  • 21 December 2020 - 14:24

    Willem Ineke:

    Vanuit mijn ziekbed nog steeds van de hel Corona. Kijk ik uit naar je reis verslagen. Wat genieten als je fit en gezond bent. Ik hoop dat het nieuwe jaar veel goeds gaat brengen . Veel plezier met al de bijzondere mensen die je ontmoet Gr Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 115549

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: