19 december Soerendonk 19 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 19 december Soerendonk 19 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

19 december Soerendonk 19 km

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Ongelofelijk, vannacht 11 uur geslapen. Van de wekker word ik wakker.
Ik ontbijt met Paula, Kees slaapt nog . Het gesprek tussen ons wordt persoonlijker.. en zij besluit om een stuk mee te lopen . Het is een prachtige ochtend . De zon schijnt volop en de hemel is strak blauw. Paula vertelt over haar man die overleed aan een hersen tumor , een proces van jaren , waarin haar man veranderde. Zij wilde daarna toch graag een andere man en via internet leerde zij Kees kennen . Zij snapt mijn verhaal goed dat het ook heel fijn kan zijn om zelfstandig te zijn . We praten met elkaar op een manier alsof we elkaar al jaren kennen . Dit zeg ik haar ook als we afscheid nemen .
Alleen loop ik verder over de Strabrechtse Heide. Wat is het mooi en weids hier . De zon schijnt zo lekker, dat het lente lijkt . Ik voel me bevoorrecht en gelukkig dat ik hier op deze manier kan en mag zijn .
Omdat er vandaag mogelijk weer te veel kilometers op de route zijn, laat ik de Somerense Heide links liggen .Via Sterksel en Maarheeze loop ik naar Soerendonk. In de middag verandert het weer , het wordt grijs en er steekt een flinke wind op , ook vallen er wat druppels .Dit keer heb ik een Bnb geboekt omdat er geen vrienden van de fiets waren . Ik word welkom geheten door de man . Hij vertelt zeer gedetailleerd over de verbouwing waar hij mee bezig is . Hij vertelt ook dat hij de Bnb vooral zo leuk vindt door de verhalen van de gasten . Heel vreemd dat hij mij geen enkele vraag stelt . Ik beëindig het gesprek door aan te geven dat ik toch heel graag wil douchen .
De Bnb ziet er keurig uit . De man zegt dat hij geen ontbijt mag serveren . Ik reageer daar teleurgesteld op . Ik geef aan dat ik tevreden ben met een paar sneden brood en kaas.. Dat wil hij morgenochtend wel brengen . Wat dat betreft zijn de vrienden van de fiets een stuk relaxter.

  • 19 December 2020 - 20:59

    Ans:

    Zo Dorrie wát fijn dat je weer zo'n mooie wandeldag hebt gehad. Mooi verhaaltje weer. Leuk, die contacten.
    En voor vanacht weer een lekker slaapplaatsje gevonden wat idd niet altijd makkelijk is in deze tijd.
    Je bent denk ik een beetje verwend geworden

  • 20 December 2020 - 08:43

    Anne-Marie:

    Dag Dorrie,
    Wat een mooie tocht ben je aan het lopen. En je bent ook in de buurt van mijn geboortegrond Someren geweest.
    Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 117439

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: