21 december Thorn 20 km ( 292km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 21 december Thorn 20 km ( 292km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

21 december Thorn 20 km ( 292km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Een donkere sombere maandag . De start van de winter en yes de kortste dag . Vanaf nu kunnen we er iedere dag minuten bij tellen .
Het is niet koud en de regen die voorspeld wordt valt erg mee , het begint pas na 12 uur echt te regenen. Gelukkig heb ik nog een poncho, die goed van pas komt . Het eerste stuk loopt naar de zuid Willemsvaart . Daarna loop ik langs de ijzeren man,die bijna net zo mooi is als onze ijzeren man. Er is veel activiteit, vooral het bladblazen vindt men hier leuk . De bomen zijn inmiddels helemaal bladloos.
Het lopen gaat lekker en ik ben happy omdat ik me had voorbereid op heftige regen . Pas na de lunch begint het . Dan is het niet meer aangenaam , er staat ook nog een flinke tegenwind en een mooie route vind ik niet meer heel interessant . Ik ga nu voor de kortste route. Schuilen doe ik in bushokjes.
Ik loop door diverse dorpjes Tungelroy, Hunsel,Ittervoort en uiteindelijk Thorn . De plaats van bestemming. Het is voor vandaag niet gelukt om een vrienden van de fiets adres te vinden . Dus voor deze nacht een Fletcher hotel , voor een klein prijsje . Het ziet er allemaal aftands uit , vergane glorie . Maar de kamer en badkamer zijn schoon . Een fijn bed en een tv om me bezig te houden . Ik ben blij dat ik er ben , nogal nattig en koud . Dus eerst neem ik een warme douche. Bij de Aldi haal ik lekkere verwenhapjes. Er is op de kamer niets om iets warm te maken ,zelfs geen waterkoker.
Ik ben lui deze avond, lig op bed tv te kijken . Voor de komende 2 nachten lukt het , na diverse pogingen , om weer vrienden van de fiets adressen te vinden . Ik vind dat inmiddels veel leuker als zo’n hotel .

  • 21 December 2020 - 21:19

    Ad:

    Ik geniet weer iedere dag van jouw verslagen, ik wens je nog heel veel wandelplezier.

  • 21 December 2020 - 22:30

    Gon:

    Ha Dorrie, ik snap dat je vrienden op de fiets leuker vindt dat zo’n Fletcher hotel. Je treft het vaak wel goed hé, zo te lezen. Ga je met de Kerst weer naar Amsterdam?
    Ook vandaag dacht ik weer aan je. Ik zou een flinke wandeling in Oisterwijk maken maar vanwege het weer afgezegd. Ja dat kan dus hé, terwijl het denk ik als je een maal loopt het altijd wel meevalt.

  • 21 December 2020 - 22:37

    Jab:

    Nou Dorrie het begint op te , je zit al in de provincie, dus je kunt snel op je bestemming zijn, maar dat zal je nog niet willen,...ik wens je nog móóie dagen in het Limburgse land, geniet van het moois van de route, jouw route,....

  • 22 December 2020 - 15:03

    Willem :

    Je maakt hele goede verslagen
    Voor mij alles goed te volgen Ken de omgeving ook goed dus kan ik er ook
    Een voorstelling van maken. Heeft voor mij , Thorn , ook iets bijzonders
    Blijf genieten

  • 22 December 2020 - 18:18

    Peter:

    Hoi Dorrie, leuk om te lezen. De dorpnamen kwamen mij bekend voor. Ben ik doorgefietst geloof ik, toen ik bij Maastricht de grens over ging. Ik herinner mij het landschap als een beetje kaal en modern, met veel kanalen..Succes met alles. Loop je met een masker op ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 115537

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: