22 december Nieuwstad 21 km (313km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 22 december Nieuwstad 21 km (313km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

22 december Nieuwstad 21 km (313km)

22 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Dit keer een slechte onrustige nacht . Het is benauwd, het raam kan niet open omdat het stormt en ik mijn bed uitwaai . Tegenover het hotel staat een kerk .
Ieder uur beieren de klokken keihard. Als ik hier zou wonen zou ik accuut een protestactie tegen de pastoor starten . Of zou het wennen ?
Ik heb in het hotel ontbijt besteld , vooral voor de koffie , die goed is . Echter het ontbijt is een zak met broodjes , die op de kamer opgegeten moet worden .
Thorn is een mooi dorpje, normaal gesproken toeristisch . Het is warm , 14 graden , lente temperatuur. Er staat een harde tegenwind . Het is af en toe dreigend , maar er valt nauwelijks regen uit .
Na Thorn beland ik snel in België. Het voelt toch anders in het buitenland . Fijn dat ik in coronatijd toch nog in het buitenland ben . Bij de eerste lockdown was de grens gesloten , nu houdt niemand mij tegen . Het lijkt in België nog stiller op straat als in Nederland. Van de weg naar Maaseik word ik blij ; een mooie parkachtige omgeving , langs de Maas. Bij Maaseik steek ik de Maas over . De Maas is tevens de grens, dus hierna ben ik weer in Nederland.
Na Roosteren loop ik nog een flink stuk langs de Maas. Een mooie omgeving , door de harde tegenwind is het pittig lopen .
Daarna loop ik via Born naar Nieuwstad.
Ik vind het fijn dat ik weer bij vrienden van de fiets kan overnachten . De mevrouw woont in een mooi houten huis. Ik heb weer een mooie leef/slaapkamer. Zij had aan de tel aan mij gevraagd wat ik lekker vind om te eten . Ik koos voor erwtensoep. Dit heeft zij dus klaargemaakt. Een enthousiaste dame, ze is natuur arts en net met pensioen gegaan .
De erwtensoep soep is vegetarisch en smaakt heerlijk.
Zij blijkt geobsedeerd door gezond eten , en andere alternatieve zaken . Haar man is overleden , en haar zoon woont na een scheiding achter haar huis in verbouwde garage. Zij wilde met de camper naar Spanje. Ze praat veel en is druk en omdat ik moe ben , laat ik het wat over me heen komen . Als het eten op is , ga ik terug naar mijn eigen kamer ... nog even nieuws kijken en slapen

• 23 December 2020 - 09:36

Rita:

Bijzondere tocht weer en zoals in het echte leven ontmoet je hele fijne mensen en minder
    leuke. Zo ook met het weer, soms bijna een hele dag regen en dan weer een heerlijk zonnetje.
    Maar je geniet weer !!!
    Maar Nieuwstad is een plaatsje waar ik vaak geweest ben.
    Daar woonde een vriendin (helaas inmiddels overleden) maar haar man woont daar nog.
    Je kunt daar prachtige wandelingen maken en we hebben daar ook diverse hele mooie fietstochten gemaakt. Je fietst daar zo in België en/of Duitsland.
    Nog even wandelen en dan weer een paar dagen "thuis" met Kerst met je kinderen .

Hele fijne dagen alvast dan, liefs Rita