24 december Maastricht/ Den Bosch 18 km (355) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 24 december Maastricht/ Den Bosch 18 km (355) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

24 december Maastricht/ Den Bosch 18 km (355)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Het was dit keer weer een onrustige nacht . De mevrouw heeft de slaapkamer naast mij. Pas om 5 uur besefte zij dat de tv nog aanstond , en hard . Zij had haar deur open , omdat de 3 katten bij haar slapen . Voor haar wellicht een goed alternatief.
Na een lekker ontbijt stap ik in een frisse ochtend. Dit fijne frisse gevoel duurt een uur en dat uur geniet ik erg van het Limburgse land . Echter dan begint het te regenen . Het wordt nat en er staat een koude wind , die uit het noorden waait. Heel zacht uitgedrukt, het is niet fijn . Ik loop door open veld ; ik ga maar kerstliederen zingen ; ik voel me verbonden met Jozef en Maria, alleen ben ik niet zwanger en iets ouder. Maar wel koud en hoop op een onderdak ergens onderweg . Dat zit er vandaag niet in , dus maar gewoon door lopen . Veel oog voor de omgeving heb ik niet meer zo ; het zijn vanuit vroeger bekende plaatsjes. Ik loop snel en ben rond half 12 in Amby. Dan denk ik natuurlijk aan Joke , die daar woonde. Zij was een goede vriendin van mij en zij overleed voor haar 50 ste.Haar man woont er nog steeds en ja hij is thuis . Bij hem warm ik heerlijk op , krijg lekkere koffie en we halen jeugdherinneringen op. Heel gezellig .
Daarna heb ik met Leny afgesproken. Mijn oudste Maastrichtse vriendin . Ook daar word ik helemaal in de watten gelegd en is het heel gezellig. We hebben altijd genoeg bij te praten .
Zij brengt mij naar het station en dan is het avontuur van het Pelgrims pad voorbij. Het mooiste stuk , van het pad , de oostelijke mijnstreek , heb ik nog gemist. Dat ga ik zeker nog goedmaken . Ik kijk er goed op terug . Wat is Nederland groen en wat is er nog veel ruimte, en wat wordt er zorgvuldig met de natuur omgegaan .De laatste 2 dagen waren afzien .
Nu naar huis , en na 1 januari ga ik verder.
Voor alle volgers, maak er een zo goed mogelijke kerst van , een goede jaarwisseling en voor ons allen een beter 2021



  • 24 December 2020 - 21:42

    Peter:

    Jammer van de vele regen maar toch interessant. Stuk beter dan geraniums watergeven. Prettige kerst. Leuk dat je in jan. Gewoon verder gaat.

  • 24 December 2020 - 21:44

    Sujato:

    Fijne thuiskomst en geniet van de komende Week!En voor nu lekker uitrusten.Liefs van mij

  • 24 December 2020 - 22:11

    Addy Goudsmits:

    Dorry wat ongelofelijk dat je het gewoon Weer gedaan hebt: gearriveerd in Maastricht op Kerstavond:! Ik wil je Prettige dagen toewensen en veel rust. Lees weer graag verder “ straks” Dank je wel voor je verslagen!
    Hoor graag wanneer je weer verder “ en route “ bent! Lieve groet!

  • 24 December 2020 - 22:19

    Ad:

    Dorrie, wat fijn dat ik mee mocht genieten met je tocht. En ook al is het einddoel geen Santiago, het is de weg die telt en die je dingen laten beleven. Het einddoel is vaak maar kort en de reis er naar toe veel langer.

  • 25 December 2020 - 07:18

    Minke:

    Dag Dorrie, met interesse je verslagen gekezen. Leuk om te horen hoe positief je bent over je wandeltocht. Rust lekker uit en uiteraard goede dagen gewenst.
    Minke

  • 25 December 2020 - 16:40

    Noud Wonders:

    Hoi Dorrie,
    Afgelopen weken met veel plezier je reisverslagen gelezen. Knappe prestatie en dat je een doorzetter bent wist ik al een beetje, maar nu nog meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 115565

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: