23 december Nuth 24 km (337km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 23 december Nuth 24 km (337km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

23 december Nuth 24 km (337km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 December 2020 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen weer een goed ontbijt , met o.a. vegetarisch rookvlees. Zij vertelt trots dat men dit alleen in Duitsland verkoopt . Om op de route te komen loop ik eerst terug naar Sittard. Hier overvallen mij nostalgische gevoelens . Onvoorstelbaar dat het 50 jaar geleden is dat ik hier woonde en studeerde. Ik zoek het huis op waar ik woonde, maar ik herken het niet terug. Ook herken ik weinig in de stad . Winkelstraten zijn somber, en leeg ( waar niet) daarbij is het ook nog regenachtig . Dus heel vrolijk is het niet . Wel vind ik het heel leuk dat onze stamkroeg , het Spinnewiel , er nog is . Wel helemaal op slot , maar dat zal door Corona komen .
Tot nu toe is het poncho aan , poncho uit. Maar na Sittard gaat het echt regenen. En het ziet er naar uit dat het niet meer stopt . Een voordeel is , dat het niet koud is , maar wel heel nat . Marianne had mij gisteren geappt dat zij vandaag voor haar werk in Geleen moet zijn .
In een bushokje overdenk ik wat ik het beste kan doen . Als ik doorloop ben ik om half 3 in Nuth terwijl de mevrouw pas om half 5 thuis is . Sta ik daar in de stromende regen ! Of ik loop terug naar het Bastion Hotel van Marianne, en kan daar misschien even droog zitten . Marianne vindt dit oké ... een pretje is het lopen niet . De meest vervelende dag tot nu toe.
Ik kan in de auto van Marianne op hen wachten , een hele luxe om even ergens droog te kunnen zitten . Het is gezellig om even met Marianne en Lisa bij te praten . Heel lief brengen zij mij naar Puth
Dan heb ik nog een uurtje te gaan . Dat uurtje maakt de dag goed . Een prachtig heuvellandschap... het is droog , modderige paden ; het lijkt Spanje wel... ik kikker er helemaal van op. Het is al donker als ik bij mijn gastadres aankom. Weer is het een weduwevrouw. Zij heeft 3 katten , waar ze druk mee is . Ze praat voortdurend met hen en ze laat mij met rust , wat ik na zo’n dag fijn vind.
Ik kan in haar keuken eten warm maken ; zij kijkt intussen tv . Ik denk dat ze doof is , die tv staat erg hard.
Ik heb alleen een klein slaapkamertje tot mijn beschikking ...maar vind ik ook wel weer prima . Voorlopig het laatste vrienden van de fiets adres . Zo verschillend zijn de adressen , de mensen , de woonomgevingen . Voor mij is het een leuk concept , ga ik zeker meer gebruik van maken .

  • 23 December 2020 - 21:56

    Janina:

    Hoi Dorrie,
    Morgen zeker je laatste etappe? Het was vandaag overal verschrikkelijk nat. Ik wens je in ieder geval goede Kerstdagen en voor 2021 een inspirerend jaar hopelijk zonder het virus. Nog veel wandelplezier en straks je nieuwe huis betrekken.
    Groet Co en Janina

  • 23 December 2020 - 22:55

    Henk:

    Hallo Dorrie
    Morgen nog een fijne wandeling en daarna fijne feestdagen en een goed nieuw jaar

  • 23 December 2020 - 22:55

    Jab:

    De laatste, morgen komt de toer ten einde, jammer van het slechte weer. Weersverwachting voor morgen is niet veel beter maar misschien kun je tussen de buien door redelijk droog blijven, drie uurtjes lopen ?
    Veel plezier in Maastricht, waarschijnlijk ga je daar even blijven.
    Héél mooie kerstdagen en op naar het nieuwe jaar 2021, wat zal dat ons brengen.
    Lieve groet, ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 117352

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: