4 Jan 2021 Pieterburen naar Winsum 15 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 4 Jan 2021 Pieterburen naar Winsum 15 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

4 Jan 2021 Pieterburen naar Winsum 15 km

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Een druilerige, winderige koude ochtend is het in Amsterdam . Als het zo is dat de eerste maandag in het nieuwe jaar de meest depressieve dag van het jaar is , dan geloof ik dit meteen . Het is rustig op straat . Dat komt vooral omdat er geen kinderen zijn die naar school gaan .
Ik heb afscheid genomen van Stef en Bobby. Tom zit in het vliegtuig naar Ibiza. Mijn reis naar Pieterburen is langer. Enigszins vermoeid begin ik aan deze reis. De trein is wel lekker relaxed . De overstappen verlopen voorspoedig. Om half één ben ik in Pieterburen. Het is hier guur weer. Omdat ik al te lang heb gezeten , ga ik meteen lopen , ook omdat ik er veel zin in heb .Het land hier is weids ,af en toe is er een boerderij. De koude noordenwind heeft vrij spel ... en maakt het onaangenaam kil. Als hier nu ook nog regen bij zou zijn , weet ik niet of ik het nog leuk zou vinden . Maar het blijft droog . Gelukkig loop ik
ook door een paar karakteristieke dorpjes Eenrum en Mensingeweer. Dat geeft wat afwisseling . Mensen zie ik hier niet . Winsum is een wat grotere plaats. Het lopen gaat goed , hoewel ik het weer prima vind als ik op de plaats van bestemming ben . Vandaag geen bankje om uit te rusten. Er zijn er genoeg , maar het is veel te koud . Wat fijn is is dat de route heel goed staat aangegeven , dit i.t.t. het pelgrimspad.
Ik word door de gastmevr vriendelijk welkom geheten , wel duidelijk op afstand . Ik heb een eigen zitkamer met t.v. en een slaapkamer, en een badkamer. Prima verblijf , met ook nog een extra kachel , die ik hard nodig heb . Bij de Aldi haal ik een magnetron maaltijd die de mevrouw voor mij opwarmt.
Daar ik van het afgelopen weekend slaap heb in te halen , ga ik vroeg mijn bed in .

• 04 Januari 2021 - 21:24

Minke Joosse:

Hoi Dorrie,
    je gaat gewoon door met wandelen. Moedig met de koude die er nu is.
    Succes en ik zie uit naar het vervolg van je belevenissen!
    Groet,
    Minke

• 04 Januari 2021 - 23:49

Jab:

Maar Dorrie, het houdt niet op, ik verwacht dat je nu naar Den Bosch gaat lopen en daarna zal het nog wel Hoek van Holland naar Den Bosch worden, lopen tot de voordeur van je appartement op een kier staat ! Ik blijf je volgen, idd erg guur weer vandaag,...doe je best ik vind het weer knap, Jab

• 04 Januari 2021 - 23:53

Ans:

Wauw Dorrie, was frisjes vandaag. Stoer hoor.
    Het weer is morgen beter. Da's heel fijn, op weg naar Groningen is héél vlak en wijds.
    Ongeveer halverwege kom je rechts in een weiland heel nieuwsgierige koeien tegen (als ze er nog staan)

• 05 Januari 2021 - 09:50

Gon:

Ha Dorrie, weer op weg. Ik wens je een mooie tocht.

• 05 Januari 2021 - 09:52

Jan Van Laarhoven:

“Go with the flow” en “ gaan met die banaan “ .... jij doet het gewoon

• 05 Januari 2021 - 14:09

Addy Goudsmits:

Dag Dorrie,
    Mag ik je eerst een goed, gezond en gezellig 2021 toewensen?
    volgens mij heb jij ook dit nieuwe jaar geen "rust in je kont" of lijkt dat maar zo? Waar ga je nu wonen? Ik lees iets van een verhuizing, huisverkoop etc?
    Anyway: Bij dit alles ook voor het komend jaar:

Buen Camino, wherever it will be!