6 januari Zuid Laren 21 km ( 410 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 6 januari Zuid Laren 21 km ( 410 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

6 januari Zuid Laren 21 km ( 410 km)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Ondanks of misschien wel dankzij de tikkende klokken heb ik goed geslapen . De gastheer had gisterenavond het ontbijt al klaar gezet . Het is prima , alleen snap ik niet dat er zoveel mensen zijn met Senseo apparaten , zo vies die koffie. Maar ik moet niet te kritisch zijn en ik ben happy met alles wat ik krijg . Koffie is een gevoelig puntje voor mij.
Ik loop naar het station , heel leuk om een flink stuk door Groningen te lopen . Het centrum is mooi en gezellig ( lijkt me). Veel dertigerjaren woningen ,( lijkt me) en mooie parken . Groningen Zuid is minder, en daarna komt er weer een heel sjieke buurt, met enorme huizen .
Herman die ik ken van de Hospitalereo cursus had mij geappt . Hij woont in Haren , vrijwel langs de route. We hebben afgesproken dat ik bij hen koffie zou drinken . Ik loop , op nog enige afstand van zijn huis ,en daar komt hij me tegemoet lopen . Hij had boodschappen gedaan en zag mij lopen . Een verrassing voor mij en heerlijk om in een auto te stappen .
Bij hen word ik gastvrij ontvangen. Herman is net met pensioen , en dat bevalt hem niets . Hij kan niet weg , dat is het liefste wat hij doet .Ook hij wordt tegengehouden door Corona.
Op ieder mens heeft deze Corona invloed, op heel veel verschillende manieren .
Het is heel gezellig . We delen o.a.veel mooie Camino ervaringen .
Herman brengt mij terug naar het pad en met hernieuwde energie loop ik verder. De wind van de eerdere dagen is weg . Dat scheelt een jas . Heel fijn lopen is dit . Ook het weidse landschap is er niet meer .Ik kom langs leuke dorpjes. Onnen , NoordLaren , Midlaren en uiteindelijk Zuidlaren . Ik ben al in Drente beland . Hoewel ik de grens heb gemist , of misschien is die er niet . Ik weet eigenlijk niet of grenzen tussen provincies gemarkeerd zijn .
Het laatste half uur gaat het regenen ; gezien de voorspellingen valt het enorm mee . Het blijft bij wat miezeren. Toch ben ik blij als ik bij mijn gastadres ben . Weer een supermooi , groot huis met een geweldige zit/ slaapkamer voor mij .Aardige mensen maar erg op afstand . Weer kost het mij vele telefoontjes om adres te vinden voor over 2 dagen . Blijkbaar is het virus hier op t moment nogal aanwezig .
De gastmevrouw had al aan de telefoon voorgesteld om een pizza voor mij op te warmen . Dat is smullen . Verder is er een grote breedbeeld tv ... waar ik uitgebreid gebruik van maak . Dit samen met mijn breiwerk maakt het tot een fijne avond en sowieso een topdag .

  • 06 Januari 2021 - 23:50

    Jab:

    Dorrie, het saaiste stuk, boven Groningen ligt achter je, nu kun je steeds meer door het groen lopen, zolang het tenminste tot het Pieterpad behoord. En die overnachting ook wel weer lukken,... slaap lekker,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 115458

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: