23 januari Groesbeek 15.5 km (710,5) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 23 januari Groesbeek 15.5 km (710,5) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

23 januari Groesbeek 15.5 km (710,5)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Een heel lief ontbijt , met allerlei groenten , kaas, brood , ei , kortom te veel om op te noemen . De eigenaar brengt dit naar mijn kamer , en gaat daarna weer naar huis .Een mooi begin van de dag . Om half 10 heb ik met Jet afgesproken. Haar broer brengt haar , hij brengt ons naar Millingen , de start van de route. Tijdens dit ritje oppert hij dat ik de rugzak achter kan laten . Alleen wat eten , drinken en de telefoon moet mee, dat is voor een dag een goed plan .
We lopen vanuit Millingen , het Pieterpad . Aanvankelijk is de omgeving ; boerenland ; groene weiden en omgeploegde akkers. Intussen schijnt de zon en lopen we heerlijk. We hebben veel bij te praten ; het is gezellig en we genieten . We komen een man tegen die helemaal blij vertelt dat de ooievaar terug is , voor hem betekent dit voorjaar .Even later zien wij de ooievaar en ja zo’n dag als vandaag voel je het voorjaar komen .Een stuk bij Zyfflich lopen we in Duitsland. Dit merk je aan de huizen , de kentekens van de auto’s en uiteraard aan de taal . Hierna lopen we het bos in . Ook dit keer met flinke hoogteverschillen. Zo is o. a. de Duivelsberg een behoorlijke klim . Ik merk vooral nu , hoe fijn het is om zonder rugzak te lopen . Boven op de berg is een restaurant met to go drankjes , en zelfs met een toilet. Heerlijk in de zon drinken wij koffie. Het is er best druk ; mensen met honden en met kinderen . We blijven in de bossen lopen , is fijn . Snel zien we in de verte de 7 heuvelenweg en dan zijn we zo in Groesbeek. De broer van Jet heeft een hotel waar ik kan overnachten. Ik krijg een grote kamer, met badkamer . We eten heel lekker in het hotel . Jet moet rekening houden met de avondklok. Blijkbaar mag je ook na 9 uur niet in de auto zitten . Wat zal het stil zijn in Nederland.

• 23 Januari 2021 - 21:32

Henk:

Hoi Dorrie
    Wat een mooie dag na een illegale nacht
    Succes verder
    Groetjes Henk

• 24 Januari 2021 - 11:31

Peter:

Ha Dorrie,
    Leuk dat je een ooievaar zag, en dat je het voorjaar al voelt aankomen. Tja, het platteland geeft subtiele signalen, een rijkdom asn nuances wat weer, kleur en geur betreft. Groesbeek ben ik ook geweest, inderdaad een hoge berg . Succes vandaag.

• 24 Januari 2021 - 18:55

Anne-Marie:

Hoi Dorrie,
    Je bent een mooie tocht aan het maken. Ik zag dat je gisteren in Hoch Elten was. Daar ben ik een paar keer geweest en gelogeerd in een mooi hotel met uitzicht op Emmerich en de Rijn. Maar helaas bestaat dat hotel er niet meer.
    Veel plezier verder!