22 januari Kekerdom 26 km (695) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 22 januari Kekerdom 26 km (695) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

22 januari Kekerdom 26 km (695)

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 Januari 2021 | Nederland, Amsterdam

Vanochtend een zeer sober ontbijt; 2 sneetjes brood, kaas en 1 kopje koffie. Hoe ga ik hier de dag mee doorkomen ? Ik heb nog wel wat koekjes maar daar loop ik niet lekker op. Ik ga er inmiddels vanuit dat het ontbijt ook de lunch is . Vandaag dus niet .Hopelijk kom ik onderweg iets eetbaars tegen .Ik moet de pont bij Millingen om 3 uur halen. En er zijn de nodige kilometers te gaan . Daarom ben ik al voor half 9 onderweg .
Een mooie , iets koudere ochtend , en die nare wind is weg. In Braamt vind ik het Pieterpad meteen . Ik loop een groot bosgebied in met behoorlijk wat heuvels . Ik voel dat ik hierop niet getraind ben , het is zwaar. Maar ook heerlijk om in het bos te zijn . De zon schijnt , de grond is vochtig en het ruikt lekker naar bos.
Daarna loop ik een flink stuk door Duitsland , met een mooi dorp Hoch Elten, dat ook echt hoog is . Intussen blijft de zon heerlijk schijnen en gaat de honger knagen . Ik kom bij de Rijn en die kan ik blijven volgen tot aan de pont . In Tolkamer, een plaats langs de Rijn ontwaar ik een open friteszaak . Wat is een broodje kroket, wat ik normaal gesproken een klef broodje vind, een zaligheid. Hierna heb ik weer voor kilometers energie. Langs het water lopen is fijn . Een half uur te vroeg ben ik bij de Veerpont ; een goede timing.
Als ik aan de overkant ben loop ik richting Kekerdom , het dorp , waar ik overnacht . Dan gaat mijn tel en belt Hans dat hij bij het pontje staat met koffie en appeltaart. Daar wil ik wel een stukje voor teruglopen. Een leuke verassing .
Daarna loop ik opnieuw naar Kekerdom . Mijn adres blijkt een soort herberg te zijn ; de baas duwt mij op mijn hart dat ik hier illegaal ben ( Corona) Ik krijg een leuke kamer met badkamer en hij bakt een heerlijke pizza voor mij. Hij heeft een eetafhaaladres , en uit het dorp komen mensen eten halen . Een fijne dag , met een heerlijke afsluiting

• 22 Januari 2021 - 22:48

Addy Goudsmits:

Alwéér een hartstikke leuk verhaal Dorrie!
    Toch heb jij durf om zomaar overal moederziel alleen te lopen: bossen, kale vlaktes, langs het water....het maakt je allemaal niets uit! Enne.......
    Je wilt niet weten hoe lekker snacks zijn, en zeker als er niets anders te eten is....maar een flinke buil frites lijkt me "gezonder"!
    Uiteraard gaat er niets boven een vriend, die bij het pontje met een lekker stuk appelgebak op je staat te wachten!

Goede voortzetting Dorrie en tot de volgende keer!

• 23 Januari 2021 - 00:08

Janine Kortbeek:

Ha Dorrie, wat een spannende dag was dit weer met een slecht begin, maar een beter verloop en een heerlijk besluit! Hopelijk is het morgen ook weer genieten en ik verwacht deze keer een lekker ontbijt. Heb een fijne weekendtocht!