5 januari - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 5 januari - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

5 januari

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

5 januari
Vught Oss 20 km
Weer op pad .
Ik heb er naar uitgekeken . Heerlijk weer met de rugzak op pad. Ik voel me ook wel wat onzeker; ga ik het nog steeds kunnen en / of willen . De vele ongemakken , kou en nattigheid.Het afgelopen jaar was stressvol door verhuizing . De laatste tijd behoorlijk comfortabel. Wil ik dit weer loslaten? De planning is om eerst naar Cuyk te lopen ; dan de walk of wisdom ; dit vooral als oefening en daarna naar Portugal.
De eerste dag viel niet alleen maar mee.
Ik vertrek vanaf Isabella met een vriendelijk zonnetje. Echter de donkere wolken zie ik aankomen .Voordat ik in de stad ben heb ik mijn poncho al aan . Bij de bieb lever ik mijn boeken in , dit scheelt alweer in gewicht.
Dan met tussenpozen regen en een harde wind, gelukkig zit die in de rug ,naar Rosmalen . Bij Hans staat een heerlijke lunch voor mij klaar.
Daarna heb ik weer voldoende energie om door te gaan .Hans loopt met mij mee. Voor hem een heel eind omdat hij geen loper is. Hij neemt de fiets mee zodat hij terug kan fietsen.
We hebben het af en toe hard te halen . Fikse , koude regenbuien krijgen we over ons heen .
En door de lockdown weer , nergens een plekje om even te schuilen . Ineens val ik behoorlijk, op een stoep die wat mossig is . Ik glijd uit en kan me enigszins opvangen met mijn handen : maar omdat ik door de rugzak geen goed evenwicht heb klap ik ook met mijn hoofd op de grond. Dat is schrikken. Ik schat in dat de schade meevalt . Net had ik tegen Hans verteld dat het niet was gelukt om nieuwe wandelschoenen bij Bever te kopen … dit kan alleen online en dat zie ik niet zitten . Het profiel van mijn schoenen is afgesleten .
Ik ben blij als we op de plek van bestemming zijn. Omdat de vrienden van de fiets niet lukten heb ik een kamer via Airbnb gehuurd. Daar is dus alles mee gezegd ; alleen een kamer met een bed en een waterkoker en een tv . Ik ben blij dat ik van thuis de restjes heb meegenomen, zodat ik niet meer weg hoef . Ik ben nat en koud en moe.Dus ik zet eerst een kop thee en ga in bed liggen . Het duurt even voor ik bij ben gekomen . Mijn pols doet pijn en er zit een flinke schram bij mijn wenkbrauw.
Nadat ik weer op temperatuur ben en mijn restjeseten op heb voel ik me weer oké.
De straat is onrustig en het spoor en een overweg is in de buurt. Ik kan het raam niet openzetten… benauwd. Het slapen gaat redelijk.

• 08 Januari 2022 - 09:14

Bart Wijkmans:

De beste wensen Dorrie voor 2022 en veel plezier tijdens het wandelen.

• 08 Januari 2022 - 09:56

Lindy Wirken :

Hoi Corrie, wat ben jij toch een avonturier. Ook deze uitdaging zal jou kennende, wel doorstaan. Ik wil jou hierbij, alsnog, het beste wensen voor het nieuwe jaar en dat alles tijdens jouw avontuurlijke reis verder vlekkeloos zal verlopen. Ik wens jou een goede en veilige ontdekkingstocht toe en deze dame gaat jou volgen. Lieve groetjes Lindy

• 08 Januari 2022 - 16:00

Addy Goudsmits:

Hoe is het mogelijk Dorrie! Voor de zoveelste keer op stap, rugzak om, ijs en weder dienende, voor de zoveelste keer op zoek naar rust en/of avontuur.Ik lees dat je verhuisd bent in de afgelopen tijd en nu weer deze tocht! Heerlijk voor je, want het heeft je gewoon te pakken.! maak er een goed, corona-vrij jaar voor jezelf van Dorrie en geniet! Wie weet ontmoeten we elkaar in 2022 een keer.Op naar Portugal! Ik volg je graag!
    Groet,

Addy /Valkenswaard

• 08 Januari 2022 - 21:40

Minke Joosse:

Dorrie, wat een moed om met dit weer in Nederland te beginnen. Ik wens je het allerbeste!
    Buen Camino!