3 april - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 3 april - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

3 april

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 April 2022 | Spanje, Santiago

Van Negreira naar Santiago 24 km .

Dit wordt dus echt mijn laatste wandeldag . Wat zal het wennen zijn om niet meer te wandelen . Maar deze dag belooft weer een mooie te worden . Het is koud , de zon komt fel op . In Negreira zijn alle bars voor koffie dicht .Ik zie een benzinestation en daar hebben ze ook prima koffie . Zo heb ik mijn energie om te lopen .

Ik ben me erg bewust van de laatste dag hier buiten in de zon . Ik overdenk de afgelopen tijd . Ik probeer uit te rekenen hoeveel stappen ik heb gelopen, daar kom ik niet uit .. maar het zijn er veel .

Rond 2 uur ben ik op het plein bij de kerk . Ook wel eens byzonder om hier op mijn eentje aan te komen . Ik ga er maar rustig bij zitten en rondkijken . Het zijn vooral toeristen die hier rondlopen . Aan een man vraag ik of hij een foto wil maken . Dit blijkt een Nederlander te zijn , die hier met zijn camper is . Hij weet weinig van de camino , hij is erg geïnteresseerd. Ook zijn vrouw komt erbij en we hebben een leuk gesprek. Hierna ga ik naar de huiskamer van het genootschap. Hier is Herman natuurlijk ook , echter hij is aan t werk , hij schrijft de diploma’s voor de pelgrims uit . In de huiskamer zijn 2vrijwilligers.Zij zijn gastvrij, en ook ervaren caminolopers. In die categorie val ik inmiddels ook . Ik informeer over het vrijwilliger zijn in de huiskamer , en ik ga het overwegen. Ik begrijp dat er velen zijn die dit willen doen, wat goed te begrijpen is .

Dan naar mijn hostel , waar de mevrouw mij meteen herkent als Theodora.. dat doet goed .

Na het douchen ga ik even op bed liggen en dan voel ik me ineens erg moe . Nu mag het blijkbaar . Ik heb geen puf om ook nog maar iets te ondernemen . Ik heb nog wat restjes eten die voldoen voor vanavond . Dan hang ik nog wat op de bank in het hostel , waar iedereen in zijn telefoon is verdiept . Ik vind dat voor vanavond helemaal oké .

Morgen nog een dagje Santiago en een evaluatie verslag en dan naar huis , waar ik heeel veel zin in heb

Overnachting hostel Blanco


  • 03 April 2022 - 21:53

    Minke Joosse:

    Ja, Dorrie, nu is het echt ten einde. Mooi dat je het fijn vindt om naar Nederland te gaan. Leuk dat je Herman ontmoette. Die verheugde zich daar al op!
    Fijne dag nog in Santiago en een goede terugreis. Dat evaluatie verslag, is dat openbaar? Ben ik wel geinteresseerd in. En een enquêteformulier over het hospitaleren in Rates. Heb je dat formulier nog? Anders stuur ik een nieuwe. Mogelijk heb je nog andere suggesties voor herbergen, Ik houd me aanbevolen.
    Dank voor je verhalen. Ik heb ze met veel interesse gelezen en zal ze missen.
    Groet,
    Minke

  • 03 April 2022 - 22:02

    Raymond:

    Tjonge Dorrie, dan zit het wandelen erop. Zo lang en ook weer zo kort. Dat we elkaar troffen ergens de eerste week van januari op Isabella, en jij zo opgetogen was: je mocht gaan! En nu, zoveel avonturen later… de afgelopen week heb je me via je verhalen een beetje mee laten lopen. Fijn om je straks weer terug in Vught te hebben. Misschien gaan we weer een rondje dwalen op de Loonse en Drunense Duinen, zou leuk zijn. Eerst maar eens landen Dorrie, en thuiskomen. Tot gauw!

  • 03 April 2022 - 22:50

    Janine Kortbeek:

    Hoi Dorrie,

    Wat een avonturen en verhalen, waar je ons op hebt vergast en waar je wellicht met voldoening op terug kunt kijken. Heb een fijne dag nog morgen in Santiago en goede terugreis en ..... spaar die voetjes nu maar even voor de Start-to-Move: -)!

  • 03 April 2022 - 23:02

    Henk:

    Ik heb genoten van je verslagen en hoop je snel weer te zien bij PH.
    Tot snel en een goede reis naar huis.

  • 03 April 2022 - 23:50

    Addy Goudsmits:

    Dorrie, ontzettend bedankt voor het feit dat ik zo met je mee mocht reizen.........ik zou het nog zo graag ook zelf nog eens (een stukje) overdoen!Maar mijn levenssituatie is anders.
    Wat heb jij het weer fantastisch gedaan: up's en down's...je kwam er steeds weer uit.
    GOEDE REIS en deze keer.......naar huis.
    Het zal even duren voor je "geland" bent maar ik wens je het toe. je bent weer steenrijk teruggekomen!! Liefs Addy/Valkenswaard

  • 04 April 2022 - 00:03

    Marja:

    Zo zwaaien we je uit met een borrel in januari en zo ben je weer thuis op ons Fort zoveel verhalen rijker!
    Zoals jij je belevenissen beschreven hebt, heb je ons mee laten wandelen!
    Heerlijk om te lezen!
    Top Dorrie en ik verheug me op je thuiskomst!
    Goeie reis!

  • 04 April 2022 - 08:58

    Willem Klok:

    Geweldig gedaan ,Dorrie
    Ook weer fijn om naar huis te gaan zoals je aangeeft
    Wat heb je ook weer veel ervaringen opgedaan en die kunnen ze niet van je afnemen
    Goede reis terug en tot…….

  • 04 April 2022 - 09:58

    Erik-Jan:

    Ik heb de afgelopen weken genoten van jou en je reisverslagen Dorrie. Wat een kanjer en mooi mens ben je toch! Dank dat ik zo met je mee mocht reizen. Een prachtig inkijkje in het leven van een caminoloper. Heel fijn om je dadelijk weer in Nederland te zien. Geniet nog van je laatste dag(en) in Santiago en tot snel in NL.

  • 04 April 2022 - 10:55

    Koosje:

    Ik heb ook genoten van je reisblog!!!
    Ik wens je een goede r3eis naar huis en lekker genieten daar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: