2 april - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 2 april - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

2 april

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 April 2022 | Spanje, Olveiroa

april van As Maronas naar Negreira 25 km . (467km)

Het was , zoals ik al voorspelde een onrustige nacht . De snurkgeluiden kwamen uit alle hoeken . Ik ontdekte pas gisterenavond dat ik mijn oordoppen kwijt was ,goed balen . Vannacht had ik echt het gevoel; “ ik wil naar huis”.

De morgen is heel koud . Het ijs staat dik op de autoramen, en het gras ziet wit van de rijp.

Door die Fransen , die al om 6 uur begonnen te pakken , ben ik vroeg op pad . Ik zie de zon opkomen , en al snel geeft die warmte . Ik word daar weer blij van , net als van het lopen in deze mooie omgeving. Het landschap blijft mooi , zeker met die felblauwe lucht. De nare wind van gisteren is weg , het wordt een aangename dag . In het prachtige landschap staan helaas veel ontsierende windmolens.

Tja onze energie moet ergens vandaan komen .

Het blijft moeilijk om de weg te ontdekken in de tegengestelde richting . Ik loop geregeld verkeerd en dan vertrouw ik maar op de zon . En soms wacht ik tot er pelgrims aankomen , die wel de goede richting doen . In de albergue kom ik Patricia tegen . Zij doet hetzelfde als ik en zij heeft precies hetzelfde probleem ervaren . Het doet mij goed om te horen dat ik niet de enige dommerd ben .

Zij heeft gelopen met haar vader en haar opa . Zij zijn met de bus teruggegaan. Opa is 80 en heeft kanker gehad. Hij was zo blij dat hij dit kon doen . Patricia heeft er ook een goed gevoel over dat ze dit met hen samen heeft kunnen doen .

Ik ben blij dat ik eindelijk weer eens op een plek ben met een supermarkt . Het in een restaurant eten gaat tegen staan . Het eten is te laat , te vet en er is te weinig groente bij .

Ook lukte het in deze plaats om oordoppen te vinden .. dat geeft een goed gevoel, voor als het nodig is .

Overnachting ;Albergue de peregrinos de Negreira


  • 03 April 2022 - 20:28

    Addy Goudsmits:

    Vreselijk Dorrie zo'n snurkconcert !Ik kan mij niet voorstellen dat je geslapen hebt.Maar kennelijk maakte de zon de volgende dag weer veel goed. Wedden dat je vannacht weer goed slaapt?

    A Propos: Waar heb ik het aan de danken dat ik jouw verslag vandaag 7 maal heb gekregen? Gisteren 5 maal! het blijft leuk, daar niet van!
    Tot morgen,

    Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Olveiroa

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: