4 april - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 4 april - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

4 april

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 April 2022 | Spanje, Santiago

april

Santiago

Ik had een rustig dagje gepland , met het vooral terugkijken op mijn wintercamino . In de ochtend na het ontbijt , dacht ik dat het ook te rustig kon zijn . Dus ik ga naar de huiskamer en informeer of de vrijwilligers Chris en Harry het leuk vinden om samen te eten vanavond. Hier zijn zij zeker voor te vinden , dit uiteraard samen met Herman en nog een collega, Umberto.

Ik krijg van Chris een bon voor de lunch in het luxe hotel op het plein van de kerk . Dit vind ik leuk en het is zo’n byzonder lekkere lunch , die heb ik de hele reis nog niet gehad, en vooral heel gezellig , met 9 andere pelgrims. Deze bonnen worden uitgedeeld aan de eerste 10 pelgrims die hun diploma komen ophalen . Alle meegemaakte verhalen worden uitgewisseld , in alle talen .Daarna ben ik duf en ga naar het hostel , me voorbereiden op het eten van vanavond en ook terugkijken op mijn reis . S’avonds dus weer eten , dat is eigenlijk te veel van het goede. Maar toch weer lekker en ook leuk met Chris , Harry , Umberto en Herman .

Ik liep deze winter;

De walk of wisdom 240 km

Van Lissabon naar Rates 543

Van Rates naar Santiago 252

Santiago/Muxia/Finisterre 258

Dat zijn er samen in ieder geval meer als 1000

Ik kijk terug op een geweldige tijd , die als een mooie herinnering bij mij zal blijven . Het was soms afzien , daar schrijf ik niet zo over , en dat vergeet ik ook weer snel . Dat ik bergen op moest en na een bocht nog een berg en nog een . Het waren geregeld behoorlijke klimmen en niet te vergeten dalen . Dat soms eng is door de keien en de kiezels , waar je gemakkelijk op uit kunt glijden .

Waar ik vooral heel dankbaar voor ben is dat ik zonder noemenswaardige klachten deze camino heb kunnen lopen . Af en toe had ik een blaar . Mijn taktiek is om daar vooral niets aan te doen . Ze verdwijnen , bij mij , vanzelf weer . Veel blessures zag ik onderweg bij anderen ; dikke enkels, dikke knieën en vooral pijnlijke voeten . Veel leuke en byzondere mensen heb ik ontmoet en ook weer moeten loslaten . Op de camino ontmoet je de mensen echt .

Ik ga mijn “ normale” leven oppakken waar ik zin in heb . Weer samen zijn met familie, buren en vrienden. In een mooi huis wonen met alle luxe.

Mijn trouwe volgers wil ik bedanken . Heel fijn dat jullie mij volgden , en de meesten van jullie hoop ik snel te zien .


  • 04 April 2022 - 23:54

    Addy Goudsmits:

    Een dikke felicitatie waard Dorrie! Ik weet dat dit soort gezegdes niet echt bij het lopen van de camino past.....maar tóch..! Geweldig dat je fysiek het zo goed hebt gered, misschien is het nóg fijner dat je psychisch weer met schatrijke ervaringen mag teruggaan, en eigenlijk nóg meer DAT JE IN DE GELEGENHEID BENT GEWEEST OM DIT TE MOGEN DOEN! Dank voor het delen en veel liefs, Addy/Valkenswaard

  • 05 April 2022 - 10:11

    Leny :

    Proficiat Dorrie, wat een geweldige prestatie !!! Het was leuk om je avonturen te lezen, dank daarvoor. Een goede reis terug en wat fijn dat je nu thuiskomt in een fijn warm huis, zeker in dit heerlijke aprilweer.

  • 05 April 2022 - 11:23

    Janina:

    Het was weer mooi om je te volgen Dorrie, geniet nu van alles weer in en rondom je nieuwe huis. Groet van ons Co en Janina

  • 05 April 2022 - 13:05

    :

    Geweldig Dorrie, ik heb genoten van je verhalen en prachtige ontmoetingen. Ik hoop je nog even te spreken voor vrijdag, maar nu lekker uitrusten en nieuwe plannen maken.
    Nogmaals dank voor het delen van je verhalen met emotie en overdenkingen. Ben trots op je.

  • 05 April 2022 - 14:31

    Dorothé:

    Knap gedaan Dorrie, zoveel kilometers, daar mag je trots op zijn. Ik heb met veel plezier elke dag je verhalen gelezen. Goede terugreis!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: