1 april - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 1 april - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

1 april

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 April 2022 | Spanje, Olveiroa

1 april van Olveiroa naar As Maronas 16 km .

De lucht lijkt opgeklaard na gisteren . De zon komt op , het is fris . Tijdens het wandelen merk ik pas hoe ontzettend vies koud en hard de wind is . Voor de eerste keer tijdens deze reis trek ik mijn jas aan tijdens het lopen . Wel heel typisch dat deze reis in januari begint en dat het in april echt koud begint te worden .

Maar gelukkig is het droog ,dat is het belangrijkste.

Ik ben erg op tijd ,om 1 uur , bij de herberg . Ik zie de middag wat lastig voor me . Ik ben in een dorp waar niets is en ik ben vooralsnog alleen in de albergue. Buiten is het ongezellig koud en binnen is het saai . Ik kijk filmpjes op YouTube.

Totdat er ineens een groep van zeker 20 Fransen binnenkomt . Het zijn oudere mensen ( waarschijnlijk jonger als ik) die als groep lopen . Zij hebben een bus bij zich , waar enorme rolkoffers uit te voorschijn komen . Deze mensen hebben echt geen 2 onderbroeken en 2 t-shirts bij zich .Zij lopen met een dagrugzakje. Zoals het de echte Fransen betaamt spreken zij alleen Frans.

Ik bekijk vanaf een afstandje dat groepsgebeuren en ben vooral heel blij dat ik alleen ben .

Verder ben en blijf ik dus alleen wat ik prima vind . De hele groep en ik kunnen eten in de albergue. De eigenaar doet een poging om mij bij de Fransen neer te zetten , ik weet hem duidelijk te maken dat ik helemaal oké ben in mijn eentje. Het eten is lekker , de wijn proeft raar . Ik weet natuurlijk dat het allemaal goedkope wijn hier is , maar deze ruikt en proeft echt vreemd . Ik laat de eigenaar ruiken , en hij is het met mij eens . Ik denk dat deze albergue vandaag voor de eerste dag open is , en dat die wijn er nog stond van het vorige jaar .

De Fransozen worden steeds luidruchtiger, en ik ben blij dat ik er niet bij zit .

Ik denk dat ik voor vannacht mijn oordoppen weer moet gaan zoeken . Oudere mensen en alcohol geeft veel herrie in de nacht.

Overnachting ;Albergue Santa Maria


  • 01 April 2022 - 21:42

    Addy Goudsmits:

    Ik zie het helemaal voor me en voel met je mee! Wat maak je toch veel mee aan allerlei vormen van communicatie Dorrie!
    Is die 1 april in de sneeuw van jouw hand?

    Even een dipje in alles, lees ik, maar daar heb jij ervaring mee en daar kom jij weer bovenop! Voor morgen:Bonne route, om maar in de stijl van de "ouderen-groep-met-rugzakjes-en twee-onderbroeken" te blijven!

  • 01 April 2022 - 22:39

    Koosje:

    Dat moeten we niet willen Dorrie, wijn drinken die een jaar oud is., Dat zakt vast naar de enkels of nog erger de voetzolen.
    Hoop dat je goed hebt geslapen en morgen vroeg weer op!

  • 02 April 2022 - 01:46

    Jan Van Laarhoven:

    Hoe gaat dat op jouw leeftijd en wijn met de luidruchtigheid, nooit iets van gemerkt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Olveiroa

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: