Herpen/Cuyk - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Herpen/Cuyk - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Herpen/Cuyk

08 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

7 jan Herpen -Cuyk 20km ( 55km)
Vanochtend een klassieker voor de vrienden van de fiets .
De mevrouw had een lekker ontbijt klaargemaakt , dat wij samen nuttigen.
Binnen een uur heb ik haar hele levensverhaal, medische toestanden van haar, haar man , broers en zussen , kinderen en kleinkinderen aangehoord . Het duizelt mij .. en ik maak er een einde aan doordat ik toch echt naar Cuyk moet .
Het vriendelijke weer van gisteren is ver te zoeken . Een koude felle wind en vele wolken . Ik ben al heel blij met de buienradar die aangeeft dat het pas om 5 uur gaat regenen.
Het zijn heel wat kilometers vandaag , vooral omdat het een saaie weg is . Een paar keer ga ik even op een bankje zitten , maar dat is al snel te koud. De laatste 5 km maak ik het mezelf iets gemakkelijk door naar een pod cast te luisteren ; dat leidt wat af.
Met Elly spreek ik af om elkaar te treffen bij tante Co ,onze 100jarige tante, waar ik trots op ben .
Fijn om haar weer eens te zien ; zij blijft helder en alert. Ik ben blij dat ik lekker kan zitten in een warm huis .
Ik word bijgepraat over de familie , wat altijd leuk is .Met Elly ga ik daarna naar huis waar ook Jan is , die herstellende is van zijn fietsval. Een heftig verhaal met uitleg over de werking van de hersenen , waar Elly en Jan inmiddels bedreven in zijn . Heerlijk eten en een gezellige avond …
Morgen bij Elly een dagje uitrusten en nog andere familie opzoeken zodat ik zondag fris en fruitig aan de “ walk of wisdom “ kan beginnen.

• 08 Januari 2022 - 11:22

Lindy:

Jaja, onze Dorrie heeft een luisterend

• 08 Januari 2022 - 12:56

Willem Klok:

leuk om je weer te volgen,zou het graag nadoen maar de long covid verhinderd veel sukses gr ineke willem

• 08 Januari 2022 - 13:58

Ad Van Brunschot:

Hoi Dorrie

Fijn voor je dat je weer aan het lopen bent. Maar doe je wel voorzichtig!
    Leuk om de verslagen weer te lezen. Ik blijf je volgen, via deze verslagen dan.

• 08 Januari 2022 - 14:04

Dorothé:

Hoi Dorrie, leuk en knap dat je weer aan een wandeltocht bent begonnen. Heel veel succes, plezier en veilige kilometers. Ik ga je weer zeker volgen.

• 08 Januari 2022 - 15:39

Pieter Mulders:

Lieve geweldige Dorrie!
    Weer lekker op je voeten om de aarde te kussen en te voelen! Ik wacht op onze voetreis in Burgh Haamstede ! Kus. Pieter

• 08 Januari 2022 - 16:18

Hoi Dorrie, "het giet on" zeggen ze in Friesland. Je hebt de stoute schoenen, beetje versleten, weer aangetrokken en bent weer op pad.
    Een ander zou denken, onbestendig k-weer, een prachtig huis, niet het optimale seizoen in Nederland, maar jij gaat !
    Knap van je, je bent toch niet te stoppen, dus je Hebt het gewoon weer even nodig. Ik wens je veel gezellige ontmoetingen en hoop dat je redelijk weer gaat treffen,...lieve groet van Oda en Jab

• 09 Januari 2022 - 10:52

Ineke:

Je bent inderdaad niet tegen te houden! Je bent weer op pad. De Walk of Wisdom is een prachtige tocht, ik wens je heel veel wandelplezier met leuke ontmoetingen. Ik ga je weer volgen!

• 09 Januari 2022 - 12:52

Gon:

Ha Dorrie, mooi dat je weer begonnen bent met lopen. Na dit jaar met verhuizen en comfort nu weer de kou trotseren.
    Liefs van Gon

• 10 Januari 2022 - 00:44

Janine Kortbeek:

Dappere tante! Ik vind het reuze knap van je. Heb je hopelijk niet veel last meer van de valpartij van de 1ste dag?
    De weersomstandigheden lijken de komende dagen beter te zijn en dat is dan een pluspunt.
    Advies: zorg wel zo snel mogelijk voor schoenen met een beter profiel: -)!
    Maak er een fijne en plezierige tocht van.