Wijchen/Grave - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Wijchen/Grave - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Wijchen/Grave

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

13 januari Wychen /Escharen 15 km
Na een fijn verblijf in de bnb in ( de 3 Linden ,een aanrader) en een super ontbijt ga ik weer op pad . Nel brengt mij met de auto naar een duidelijk beginpunt ; waar we de “ engel” het symbool van de route ontdekken. Het is mistig en koud ; Nel heeft al op het nieuws gehoord dat het code geel is . Een maal buiten is het koud. Het eerste stuk de Hatertse Vennen is prachtig ;het is jammer dat het zo mistig is . Ik kan niet weg kijken . Van de andere kant ziet het er byzonder uit zo .
Verder loop ik veel door landbouw gebied . Dat is open en er staat wind . Kortom vies koud . Heel blij word ik van een Maria kapelletje . Even zitten uit de wind. Dat kapelletje blijkt precies op de helft van de route te staan . Verder blijft het ietwat saai lopen . Tot het stuk langs de Maas naar Grave. Lopen langs het water blijf ik fijn vinden. In Grave is het adres voor de vogelringetjes dicht .Dat vind ik jammer . Verder is alles dicht hier . Ik had gehoopt op een warm plekje. Alleen de kerk is open . Dat is ietsjes beter als buiten , maar na even zitten krijg ik het ook hier steenkoud. Er komen 2 mannen binnen en we hebben een leuk gesprek. Een van hen heeft ook in Portugal gelopen .. echter zijn hart doet het nu niet meer goed. Met caminolopers heb je heel snel een gemeenschappelijk gevoel .
Omdat ik het zo koud krijg in de kerk ga ik vast boodschappen doen en dan kom ik langs een koffiezaakje , waarvan de mevrouw zo aardig is dat ik binnen een heerlijke gemberthee mag opdrinken . Hé hier kom ik van bij . Iedereen hanteert zijn eigen Corona regels. Ook heeft deze mevrouw vogelringetjes, waar ik blij mee ben .
Dan loop ik rustig naar Escharen waar mijn vrienden van de fiets wonen . Ik had doorgegeven dat ik tussen 4 en 5 zou komen .. en het is nog te vroeg.
Iets voor vieren kom ik aan en zij zijn gelukkig thuis.
Hier krijg ik een piepklein appartementje met alles erop en eraan; bed ,eigen douche, toilet en een waterkoker.. daar ben ik happy mee.Vooral met het warme plekje.
De mevrouw komt kennismaken , we drinken samen een kopje thee.
Een rustige avond met wat appen , breien en verhaaltje schrijven.

• 13 Januari 2022 - 19:38

Jan:

Als je in mijn buurt komt is er een bed vrij in mijn hutje op de heide

• 13 Januari 2022 - 21:36

Ans:

Ohh Dorrie wat zal jij blij zijn met jouw eigen gebreide sokken aan je voeten. Knap hoor om in de kou te blijven lopen in die nare lockdown. Fijn dat er mensen zijn die je toch binnen laten en je wat aanbieden. Ik hoop dat je morgen ook zulke mensen tegenkomt.
    En overmorgen zal je waarschijnlijk op meer plekken wat kunnen nuttigen :).

• 13 Januari 2022 - 21:59

Jab:

Ja Dorrie, inmiddels in Grave, , dan kom je weer in de richting van Den Bosch. Het klimaat valt je zwaar denk ik, het is het open veld zeker niet aangenaam. Jij bent een vechter, een doorzetter, dus jij gaat het weer redden.. En dan op naar Portugal, ben benieuwd hoe jij dat gaat invullen, je weet dat het land mij ook kan bekoren, maar daar hebben we het nog wel een keer over. Ik wens je nog mooie kilometers in NL en daarna zie je verder, goeie tocht, groet Jab

• 13 Januari 2022 - 22:20

Evelyn :

Je behoort echt tot de diehards Dorrie, een doorzetter met 5 *****!
    Ik bewonder je relativering om na wind, kou en mist te kunnen genieten van andermans warme herinneringen aan een Portugees caminopad.
    En dan smaakt een gemberthee erna extra lekker binnenshuis. Toch een gedenkwaardige dag! Zet’m op morgen, gr Evelyn

• 14 Januari 2022 - 08:09

Gon:

Ha Dorrie, wat een afwisseling van het koud hebben en lekker warm binnen komen.
    Mooie opstap voor lopen in Portugal.
    Ben je over de helft?

• 14 Januari 2022 - 10:15

Willem Klok:

• 14 Januari 2022 - 10:18

Willem Klok:

Goed bezig, Dorrie
    Fijn dat er mensen zijn die de deur nog voor je open maken en je uitnodigen voor een lekker warm bakkie.
    Jammer dat de kerken niet meer warmte uitstralen, maar ja we zullen maar zeggen dat iedereen het goed bedoelt.
    Ondanks alles blijf genieten