Grave/Wijchen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Grave/Wijchen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Grave/Wijchen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

14 januari
Grave /Wijchen 23 km (182)
Bij het wakker worden baal ik nog steeds van de boeking van gisteren . Ik had een bnb in Afferden geboekt . Ik zou niet kunnen annuleren. Nu bleek dat ik geboekt had in Limburg; dus er zijn 2 Afferdens . Een in Limburg en één in Gelderland. Dat moet je allemaal maar weten . Na vele mails lukt het toch om te annuleren . En na een lekker ontbijt met een gezellige vriendin van de fiets , komt mijn goede humeur snel terug .
Ik heb er weer zin in . Ik ga terug naar de route om vooral langs het klooster in Velp te gaan . Ik had gehoord dat dit een leuke plek zou zijn om te overnachten . Echter er werd niet gereageerd op mail, app , voicemail en bellen. Ik wil hier het mijne van weten .
Een mevrouw staat mij te woord. Het blijkt dat er nieuwe eigenaren zijn en het lukt de nieuwe eigenaren niet om de telefoon nummers over te nemen . Zij maakt excuses… ik vind de reactie wat wazig en niet professioneel; maar ik heb mijn plicht gedaan .
Verder loop ik naar Overlangel . Het is weer een grijze dag… maar gelukkig niet zo koud als gisteren : er staat minder wind . De route is mooi en heel anders ; vooral door uiterwaarden. Het gebied van de Maas. Door de mist kan ik niet zien aan welke kant de Maas loopt .
In Ravenstein hoop ik op een warm plekje en warm drinken . Helaas…niets, zelfs geen kerk die open is . Dan maar op een bankje voor een huis , mijn boterhammen eten . Daar is het eigenlijk te koud voor , maar ik ben moe en heb honger. Ravenstein is helemaal uitgestorven . Het wordt echt tijd dat die lockdown een keer ophoudt.
In Wijchen zoek ik eerst een supermarkt en daarna naar mijn “vrienden van de fiets” . Weer een heel groot, mooi huis met een hele verdieping voor mij ; heel luxe. Dit keer word ik ontvangen door de heer des huizes . We drinken gezellig een kop thee en intussen kom ik bij en warm ik op.

• 15 Januari 2022 - 16:18

Maarten:

Klooster in Velp bij de Capucijnen. Prachtig klooster met een mooie kapel. Hebben daar goede herinneringen aan; Wouter heeft daar ruim een jaar gewoond, zodoende kwamen wij er regelmatig. Achteraf was het kloosterleven toch niet hetgeen hij ervan verwachtte. De laatste Capucijn is naar 's-Hertogenbosch vertrokken naar het klooster aan de Does.