Grave/Wijchen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Grave/Wijchen - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Grave/Wijchen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Januari 2022 | Nederland, Maastricht

14 januari
Grave /Wijchen 23 km (182)
Bij het wakker worden baal ik nog steeds van de boeking van gisteren . Ik had een bnb in Afferden geboekt . Ik zou niet kunnen annuleren. Nu bleek dat ik geboekt had in Limburg; dus er zijn 2 Afferdens . Een in Limburg en één in Gelderland. Dat moet je allemaal maar weten . Na vele mails lukt het toch om te annuleren . En na een lekker ontbijt met een gezellige vriendin van de fiets , komt mijn goede humeur snel terug .
Ik heb er weer zin in . Ik ga terug naar de route om vooral langs het klooster in Velp te gaan . Ik had gehoord dat dit een leuke plek zou zijn om te overnachten . Echter er werd niet gereageerd op mail, app , voicemail en bellen. Ik wil hier het mijne van weten .
Een mevrouw staat mij te woord. Het blijkt dat er nieuwe eigenaren zijn en het lukt de nieuwe eigenaren niet om de telefoon nummers over te nemen . Zij maakt excuses… ik vind de reactie wat wazig en niet professioneel; maar ik heb mijn plicht gedaan .
Verder loop ik naar Overlangel . Het is weer een grijze dag… maar gelukkig niet zo koud als gisteren : er staat minder wind . De route is mooi en heel anders ; vooral door uiterwaarden. Het gebied van de Maas. Door de mist kan ik niet zien aan welke kant de Maas loopt .
In Ravenstein hoop ik op een warm plekje en warm drinken . Helaas…niets, zelfs geen kerk die open is . Dan maar op een bankje voor een huis , mijn boterhammen eten . Daar is het eigenlijk te koud voor , maar ik ben moe en heb honger. Ravenstein is helemaal uitgestorven . Het wordt echt tijd dat die lockdown een keer ophoudt.
In Wijchen zoek ik eerst een supermarkt en daarna naar mijn “vrienden van de fiets” . Weer een heel groot, mooi huis met een hele verdieping voor mij ; heel luxe. Dit keer word ik ontvangen door de heer des huizes . We drinken gezellig een kop thee en intussen kom ik bij en warm ik op.

  • 15 Januari 2022 - 16:18

    Maarten:

    Klooster in Velp bij de Capucijnen. Prachtig klooster met een mooie kapel. Hebben daar goede herinneringen aan; Wouter heeft daar ruim een jaar gewoond, zodoende kwamen wij er regelmatig. Achteraf was het kloosterleven toch niet hetgeen hij ervan verwachtte. De laatste Capucijn is naar 's-Hertogenbosch vertrokken naar het klooster aan de Does.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 115416

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: