30 maart - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 30 maart - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

30 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 April 2022 | Spanje, Fisterra

30 maart van Finisterre naar Cee

17 km

Vandaag moet ik afscheid nemen van Geert. Hij was een zeer trouwe metgezel. Ik twijfel of ik het eigenlijk nog wel leuk vind om terug

te lopen naar Santiago. Als ik eenmaal weer op pad ben , de frisse morgen voel , en langs de zee loop , ben ik helemaal happy . Ik vind het fijn om weer alleen te zijn . Dat verwacht ik sowieso de komende dagen . Veel mensen lopen niet terug naar Santiago. Ik merk het onderweg . Ik loop veel pelgrims tegemoet. Ik word er ook door locale bewoners geregeld op geattendeerd dat ik de verkeerde kant oploop .

Het is vandaag vest aan en vest uit . Als de zon schijnt en als ik moet klimmen is het snel warm . Als er wolken zijn is het koud .

Het is weer zo mooi onderweg . Vanaf grote hoogtes zie ik de zee . Er zijn flinke hoogteverschillen. Langs de zee is bosgebied . De plek van bestemming , Cee , is een behoorlijke plaats . Het ligt mooi aan de zee .

Ik slaap in een leuke albergue. Een man een een vrouw met een klein kindje , zijn eigenaar . Zij spreken nauwelijks Engels , dus wij kunnen moeilijk kontakten . Ze zijn vriendelijk en ik kan hun keuken gebruiken . Ik ben de enige die hier vannacht slaapt in een grote slaapzaal . Dat is ook wel weer eens fijn . Omdat ik weinig , of eigenlijk geen aanspraak heb , kijk ik een paar afleveringen van Arjen Lubach. Daardoor krijg ik het idee dat ik weer een beetje weet wat er in Nederland leeft .

Overnachting ;Albergue A Casa de Fonte