30 maart - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 30 maart - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

30 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 April 2022 | Spanje, Fisterra

30 maart van Finisterre naar Cee

17 km

Vandaag moet ik afscheid nemen van Geert. Hij was een zeer trouwe metgezel. Ik twijfel of ik het eigenlijk nog wel leuk vind om terug

te lopen naar Santiago. Als ik eenmaal weer op pad ben , de frisse morgen voel , en langs de zee loop , ben ik helemaal happy . Ik vind het fijn om weer alleen te zijn . Dat verwacht ik sowieso de komende dagen . Veel mensen lopen niet terug naar Santiago. Ik merk het onderweg . Ik loop veel pelgrims tegemoet. Ik word er ook door locale bewoners geregeld op geattendeerd dat ik de verkeerde kant oploop .

Het is vandaag vest aan en vest uit . Als de zon schijnt en als ik moet klimmen is het snel warm . Als er wolken zijn is het koud .

Het is weer zo mooi onderweg . Vanaf grote hoogtes zie ik de zee . Er zijn flinke hoogteverschillen. Langs de zee is bosgebied . De plek van bestemming , Cee , is een behoorlijke plaats . Het ligt mooi aan de zee .

Ik slaap in een leuke albergue. Een man een een vrouw met een klein kindje , zijn eigenaar . Zij spreken nauwelijks Engels , dus wij kunnen moeilijk kontakten . Ze zijn vriendelijk en ik kan hun keuken gebruiken . Ik ben de enige die hier vannacht slaapt in een grote slaapzaal . Dat is ook wel weer eens fijn . Omdat ik weinig , of eigenlijk geen aanspraak heb , kijk ik een paar afleveringen van Arjen Lubach. Daardoor krijg ik het idee dat ik weer een beetje weet wat er in Nederland leeft .

Overnachting ;Albergue A Casa de Fonte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Fisterra

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 115569

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: