31 maart - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 31 maart - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

31 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

31 Maart 2022 | Spanje, Olveiroa

an Cee tot Olveiroa 22 km .( 426)

Het ontbijt is gezellig in de albergue , het is een gezinsgebeuren . Kind loopt rond , 2 honden en ook de ouders . Zij draaien tevens mooie muziek.

Buiten voelt het fris aan , maar de zon schijnt bij vertrek . Ik loop nog even langs de zee , als afscheid. De zee ga ik verder niet meer zien .

Ik loop Cee uit en kom in een klein voorstadje , waar ik een foto maak van de donkere wolken . Een vrouw komt naar buiten om mij te vertellen dat ik op de verkeerde weg ben . Ik begrijp het niet goed .. en binnen no time staan er 6 a 7 Spanjaarden in ochtendjas ( het is nog vroeg)heftig te discussiëren over mijn pad .We komen eruit en ik loop weer op het goede pad . Dat is een enorme klim . Dat valt niet mee op de vroege ochtend .

Intussen wordt het weer steeds minder aangenaam , zeker zo hoog in de bergen . Harde koude wind en geregeld regenbuien . Omdat ik terug loop raak ik geregeld de weg kwijt . Dat is op een dag als deze niet handig . Pas na 17 km is er een bar ; waar ik nat en koud binnenkom. Daarna nog 5 km en als dan af en toe , tussen de buien door , de zon doorbreekt word ik weer een beetje warm .

Dan kom ik in de herberg , waar zowaar de verwarming aanstaat . Dat is zo aangenaam . Alles kan hier droog worden . En na een fijne warme douche is het weer helemaal oké .

Ik vind dat ik na zo’n dag mezelf mag trakteren op een lekkere maaltijd . Er is sowieso weinig keuze omdat er geen supermarkt is . Bij de maaltijd krijg ik niet een glas maar een fles wijn . In de herberg is nog een Poolse vrouw. We praten even met elkaar . Toch typisch dat er nog maar zo weinig pelgrims onderweg zijn .

Ik hoop echt dat we het weer even met de regen hebben gehad . Zo’n dag als vandaag moeten er niet te veel zijn . Maar ik moet niet mopperen, op deze reis was dit de tweede regendag . Dit had heel anders kunnen zijn .

• 31 Maart 2022 - 21:07

Jan:

Ach, wij hebben vannacht sneeuw. Vandaag was het echt koud.
    Maar de houtkachel snort.

• 31 Maart 2022 - 21:39

Henk:

Leuk te lezen dat het allemaal goed gaat.
    Alleen jammer dat ze de wijn niet per glas aanbieden.
    Geniet verder en tot ziens.