31 maart - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 31 maart - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

31 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

31 Maart 2022 | Spanje, Olveiroa

an Cee tot Olveiroa 22 km .( 426)

Het ontbijt is gezellig in de albergue , het is een gezinsgebeuren . Kind loopt rond , 2 honden en ook de ouders . Zij draaien tevens mooie muziek.

Buiten voelt het fris aan , maar de zon schijnt bij vertrek . Ik loop nog even langs de zee , als afscheid. De zee ga ik verder niet meer zien .

Ik loop Cee uit en kom in een klein voorstadje , waar ik een foto maak van de donkere wolken . Een vrouw komt naar buiten om mij te vertellen dat ik op de verkeerde weg ben . Ik begrijp het niet goed .. en binnen no time staan er 6 a 7 Spanjaarden in ochtendjas ( het is nog vroeg)heftig te discussiëren over mijn pad .We komen eruit en ik loop weer op het goede pad . Dat is een enorme klim . Dat valt niet mee op de vroege ochtend .

Intussen wordt het weer steeds minder aangenaam , zeker zo hoog in de bergen . Harde koude wind en geregeld regenbuien . Omdat ik terug loop raak ik geregeld de weg kwijt . Dat is op een dag als deze niet handig . Pas na 17 km is er een bar ; waar ik nat en koud binnenkom. Daarna nog 5 km en als dan af en toe , tussen de buien door , de zon doorbreekt word ik weer een beetje warm .

Dan kom ik in de herberg , waar zowaar de verwarming aanstaat . Dat is zo aangenaam . Alles kan hier droog worden . En na een fijne warme douche is het weer helemaal oké .

Ik vind dat ik na zo’n dag mezelf mag trakteren op een lekkere maaltijd . Er is sowieso weinig keuze omdat er geen supermarkt is . Bij de maaltijd krijg ik niet een glas maar een fles wijn . In de herberg is nog een Poolse vrouw. We praten even met elkaar . Toch typisch dat er nog maar zo weinig pelgrims onderweg zijn .

Ik hoop echt dat we het weer even met de regen hebben gehad . Zo’n dag als vandaag moeten er niet te veel zijn . Maar ik moet niet mopperen, op deze reis was dit de tweede regendag . Dit had heel anders kunnen zijn .


  • 31 Maart 2022 - 21:07

    Jan:

    Ach, wij hebben vannacht sneeuw. Vandaag was het echt koud.
    Maar de houtkachel snort.

  • 31 Maart 2022 - 21:39

    Henk:

    Leuk te lezen dat het allemaal goed gaat.
    Alleen jammer dat ze de wijn niet per glas aanbieden.
    Geniet verder en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Olveiroa

Wandelen

Via Cuyk en “the walk of wisdom “ naar Portugal

Recente Reisverslagen:

04 April 2022

4 april

03 April 2022

3 april

02 April 2022

2 april

02 April 2022

30 maart

01 April 2022

1 april
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 115451

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: