Van Belorado naar Ages - Reisverslag uit Agés, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Belorado naar Ages - Reisverslag uit Agés, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Belorado naar Ages

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 Februari 2023 | Spanje, Agés

12 febr. van belorado naar Ages 28 km (223)

Na een goede nachtrust, beginnen de eersten al weer om half 7 te rommelen , dus dan sta ik ook maar op . Ik twijfel in de ochtend tussen 8 of 28 km .

We vertrekken om 8 uur : het is -7 graden , dus koud. Vandaag heb ik besloten om met Nacho , Maria en Tanja mee te lopen .

Al om half 10 zijn we in het eventuele dorpje. Dan is mijn twijfel weg . De dag is prachtig , het samen lopen en soms praten is fijn . Dus ik ga met hen voor de 28 km .

Voor mij blijft het een dilemma, ook in het gewone leven. Doe je het alleen of doe je het samen . Vandaag is het in ieder geval fijn om samen te lopen .

Maria is een Spaanse, ook wat oudere dame . Wij hadden wat meer tijd nodig om te wennen aan elkaar . Naar mijn idee papte zij te veel met Nacho aan . Vandaag lopen wij samen , praten met elkaar ,delen Nacho en hebben plezier . Dat voelt een stuk beter.

De weg vandaag is lang , maar oh zo mooi , we beklimmen bergen en lopen door bossen en door sneeuw.

Met het leuke gezelschap is het iets gemakkelijker te doen .Normaal praat ik tegen mij zelf over die fucking berg die maar niet ophoudt. Nu deel ik het met de anderen , en lopen we samen te zwoegen.

De laatste kilometers zijn zwaar omdat mijn voeten pijn doen . Ik ben er trots op dat we samen die 28 km haalden

De herberg is vreselijk koud en de hospitalerea zal pas om 7 uur komen . Het dorp waar we zijn is niets ; er is geen supermarkt en geen bar . De hospitalerea gaat voor ons koken . Maria heeft telefonisch contact met haar . Dat is wel heel fijn dat zij dit regelt, dat zou ik dus allemaal niet voor elkaar krijgen , met de mensen hier die alleen Spaans praten .

Nacho en ik gaan even in het dorp kijken of er misschien een automaat is met cola .

Een oudere dame zit voor haar huis te lezen . Ik spreek haar aan en ze spreekt goed Engels . Ze is in voor een praatje en ze showt haar huis , dat prachtig is ; volgens haar 500 jaar oud . Ook haar huis is gemaakt voor de zomer. Heerlijk koel , nu steenkoud . Ze leeft in de winter in haar keuken, waar het comfortabel is met een prachtig houtgestookt fornuis .

Terug in de Albergue waag ik het om een douche te nemen . Die douche is heerlijk, er uit komen een opgave.

De hospitalerea is een gezellige , nog jonge vrouw. Ze maakt samen met haar man heerlijk eten voor ons . Door het eten en zeker door de wijn voel ik me warmer worden . Het is ook heel gezellig, we delen de herinnering van de 28 km .Gelukkig zijn er in de herberg voldoende dekens . De nacht wordt gewoon goed . Maria en Tanja worden weggebracht naar een Albergue die wat meer comfort heeft en vooral die wat warmer is .Zij hadden bedacht dat ik met hen mee zou kunnen . Maar als ik eenmaal onder genoeg dekens lig vind ik het prima hier . Bij mij zit de caravan nog sterk in mijn geheugen, waar ik 2 jaar geleden de winter doorbracht.

• 12 Februari 2023 - 22:01

Pet:

Gave dag ja, je bent wel hard core, daar kunnen veel peregrinos nog een voirbeeld aan nemen. Wel raar, geen supermarkt of bar, wel 2 albergues ? Jammercdat je je harmonika niet bij je hebt...zou leuk zijn , spelen en zingen..

• 12 Februari 2023 - 22:12

Ans:

Mooie dag Dorrie. Och...Agès, Mooie herinneringen aan. Wel een pittige tocht. Knap hoor, 28 km. En nog knapper dat jij de verleiding hebt kunnen doorstaan om niet met de dames mee rijden. Hoop dat je een goede nachtrust hebt.

Voor morgen een goed begin van de week en een voorspoedige tocht.

Liefs en Buen camino. XXX

• 12 Februari 2023 - 22:53

Lindy Wirken:

Toppertje ben je. Toch besloten 28 km te lopen. Geniet vd warmte als je onder de dekens ligt.

• 12 Februari 2023 - 23:29

Cinthy:

[e-1f49d]

• 13 Februari 2023 - 08:57

Jab:

Wat een prachtige wandeling weer, met sneeuw, bergen en zon, over 28 km. En toch weer een goed adres voor de overnachting met aardige mensen,....

• 13 Februari 2023 - 10:27

Minke:

Mooie dag , Dorrie. En een prestatie die 28 km. Eat goed! En kou trotseren, je bent een bikkel. Ik zou het niet kunnen, kan niet tegen kou. Hoop dat je een goede dag hebt vandaag, ik moet weer wennen aan grijze luchten. Dat valt niet mee. Groet

• 13 Februari 2023 - 11:43

Goudsmits:

Chapeau Dorrie, ofwel Petje af!

Bravo!

• 13 Februari 2023 - 13:05

Koosje De Leeuw:

Mooi verslag, en ja wat een doorzettingsvermogen!!!