Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Burgos

14 Februari 2023 | Spanje, Burgos

14 febr .

Overnachting Albergue de peregrinos Casa del Cuba

In deze herberg heerst een streng regime. Om 7 uur gaan de lichten aan en om 8 uur moet iedereen weg wezen . Een dagje Burgos, begint met afscheid nemen van Maria en Tanja. Zij lopen wel vandaag .

Dat is samen koffie drinken in een bar en er toch maar van uitgaan dat we elkaar nog een keer op de weg tegenkomen .

Daarna slenter ik wat doelloos door de stad . Het is deze ochtend bewolkt , en winderig . Ik hoor van Tom dat hij opknapt, de medicatie doet zijn werk , en de crisis is voorbij . Hij blijft nog wel even in t ziekenhuis.

Om 10 uur gaat de kathedraal open . Daar komen Frank en Christiana ook aan .

Christiana kwam gisteren aan op de fiets. Zij fietst terug naar huis , dat is voor haar Duitsland.

Zij vond het eten gisteren avond met ons zo gezellig dat zij besluit om een dag extra te blijven .

Ik vind het niet gemakkelijk om met haar om te gaan . Voortdurend valt ze mij lastig met haar wappie ideeen. Als ik ergens geen zin in heb is het om diskussies met haar aan te gaan over de ingewikkelde maatschappelijke thema's.

De kathedraal is indrukwekkend; groot en overdadig ; wat een rijkdom , wat een weelde .

De katholieke kerk laat zich van de beste kant zien . Wat zullen hier velen voor hebben moeten lijden .

Om 2 uur mogen we de Albergue weer in . Ik merk dat ik moe ben , en ga smiddags met eReader in bed liggen .

Is ook een keer fijn .

S'avonds is het afscheid van Celine, wat een leuk meisje is zij . Voor ons allemaal heeft ze iets lekkers gekocht en een leuke tekst erbij geschreven, heel lief . We eten allen samen .Het is gezellig.

Celine gaat vanavond met de bus naar Parijs , waar ze woont om Frans te studeren . Nu ik wat meer kontakt heb merk ik dat deze jonge Koreanen uit gegoede families komen en kansen krijgen om in het buitenland te studeren.De jongens hebben de duurste telefoontjes en maken voortdurend de meest mooie en leuke video's, die ze op YouTube zetten .

Zo'n dagje rusten is leuk , maar heel fijn vind ik het dat ik morgen weer op pad kan . Morgen blijf ik over met 4 mannen , daar voel ik me oke bij.

• 14 Februari 2023 - 22:59

Minke:

Buen Camino, Dorrie1

Groet,

Minke

• 15 Februari 2023 - 04:20

Henk Van Atteveld:

Klinkt goed allemaal Dorrie. Fijn om je dagelijkse verslagen te lezen. [e-1f64b]‍[e-2642]️

• 15 Februari 2023 - 09:17

Hein:

• 15 Februari 2023 - 09:21

Het gaat allemaal wel goed, heb ik de indruk. Leuk om te lezen, ik krijg ook zin om weer eens daar naar toe te gaan, maar niet wandelend.

En praten over ingewikkelde maatschappelijke onderwerpen lijkt me leuk, maar niet met een wappie, dat is vervelend en zinloos,

Veel succes en plezier op de rest van het traject, Hein

• 15 Februari 2023 - 12:47

Willem Klok:

Toen ik vanmorgen je reisverslag las, kwam ik erachter dat je al in de mooie start Burgos was gearriveerd.

Wel een hele aparte kathedraal en net wat je aangaf wat moet dat voor vele arbeiders toch zwaar geweest zijn , bijna onmenselijk. Maar ja alles voor de bisschop en god. Vaak wel gedwongen.

Geniet nog van je rustdag en tot het volgende verslag.