Van Hornillas naar Castrojerez - Reisverslag uit Castro, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Hornillas naar Castrojerez - Reisverslag uit Castro, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Hornillas naar Castrojerez

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 Februari 2023 | Spanje, Castro

16 febr

Van Hornillas naar Castrojerez 20 km .

Overnachting ; casa rural el casa albuelo.

Vandaag zit er geen druk op de vertrektijd, dus ik doe het rustig aan in de morgen .

Er is een cafetiere en zelfs echte koffie. Hier maken we grif gebruik van . Op deze koffie moeten we 20 km lopen ..

Ik laat iedereen voor mij vertrekken , ik heb er behoefte aan om vandaag alleen te lopen . Al die mannen om mij heen maken mij ook onrustig .

Weer , het wordt saai, een prachtige, zonnige ochtend .

Heel snel loop ik in mijn T-shirt .

Door Nacho word ik ingehaald en we lopen verder samen . Met en zonder praten .

Nacho is erg ( te ) veeleisend naar zichzelf. Steeds meer komen ook de lastige zaken naar voren . Onder de blije, extraverte Nacho , gaat ook een andere man schuil.

Voor mij is het goed om ook die andere kant te horen en te zien . Ik had de neiging om hem te idealiseren .

De route is geweldig , glooiend , af en toe licht stijgen en dalen en wijdse uitzichten . Het lijkt zomer . Voor morgen bedenk ik dat ik mijn korte broek wat beter bereikbaar wil hebben . Die is nu naar helemaal onder in mijn rugzak verdwenen.

Voor in het dorp Castrojerez wacht Frank ons in de kroeg op . Heerlijk om aan te komen . Het is een mooi , oud plaatsje . De herberg ligt aan het einde van het dorp .Dat is nog een hele klim . De herberg is van alle gemakken voorzien . Douche, toilet , een heuse centrifuge, en de was kan in de zon drogen . Er is een ruime slaapzaal , waar deze nacht 8 personen slapen . Dat is goed te doen in deze ruimte .

Intussen ontwikkelt zich bij mij een heftige koortslip . Niet vreemd dat de weerstand een flinke opdoffer krijgt met zo'n reis , dit gecombineerd met ongezond eten, dat bestaat uit veel wit brood , weinig groenten en fruit . Ook vanavond in het restaurant vraag ik om een salade die ze niet hebben . Vlees en frites schaft de pot .

Bij de farmacia, die in ieder dorp vindbaar is haal ik crème .

De avond is weer een groot feest met eten en drinken . Wat heb ik een geweldig leven hier.

• 16 Februari 2023 - 23:47

Martin W:

Ha Dorrie, wat goed van je om ook even tijd voor jezelf te nemen. Gelukkig lekker weer om te lopen. Als je nog last van je tenen hebt? Ik gebruik nu wandelwol en dat gaat goed. Een rustige nacht en fijne wandeldag morgen.

• 17 Februari 2023 - 08:31

Jab:

Hoi Dorrie, volgens mij heb je weer veel plezier met deze Camino,denk zelfs meer dan de vorige keer, [e-1f41d]-na alles zit mee. Het loopt ook vandaag weer op rolletjes,.....

• 17 Februari 2023 - 10:45

Pet:

Klinkt goed allemaal, zoals het hoort, Wel vreemd dar niet overal echte koffie te krijgen is.

• 17 Februari 2023 - 14:48

Willem Klok: