Van Carrion de los Condes naar Ledigos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Carrion de los Condes naar Ledigos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Carrion de los Condes naar Ledigos

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Februari 2023 | Spanje, Ledigos

19 febr Van Carrion de los condes naar Ledigos.23 km .

Overnachten ; espiritu sancto

Ik had het hier niet anders verwacht ; het regime van het klooster roept ons om 7 uur het bed uit .

Er werden deze nacht weer heel wat concerten weggegeven , maar camino vermoeidheid doet veel.

We hebben een zondagochtend ontbijt , met een heus eitje .Ik leer iedereen hoe je die in de magnetron kunt koken , een succes .

Er is een compromis gevonden in de afstand . De mannen hebben hier diskussies over gehad , die ik niet probeer te volgen .

Met een wat zwaar gemoed begin ik aan de dag.. ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik weet van mezelf dat ik het beste loop als ik alleen loop . Dan houd ik mijn eigen tempo aan .

Dit besluit neem ik voor vandaag , alleen lopen.

Het is merkbaar dat het weer gaat omslaan . Minder fris in de ochtend en meer wolken in de lucht.

Tot 13 km gaat het redelijk . De weg is saai en eentonig en vlak . Je kunt eindeloos wegkijken .Rechts van het pad , heel ver in de verte , in het noorden zijn hoge besneeuwde bergen ; de picos .

Ik vrolijk mezelf op door ( vooral Maastrichtse )carnavals liedjes mee te blèren . Niemand hoort mij , dus ik kan dit ongegeneerd doen .

Na 13 km wordt het zwaar . Ik voel op meerdere plekken pijntjes en zelfs pijnen. Het valt mij op dat mijn medelopers enorme hoeveelheden painkillers slikken .

Ik ben hier totaal geen voorstander van , omdat het mijn overtuiging is dat pijnstillers het symptoom even weghalen , maar de mogelijk echte blessure versterken .

Na 17 km is er een bar , waar uiteraard mijn vrienden zijn . Na de fysieke oppepper van de cola en de mentale oppepper van de guys, kan ik de laatste 6 km aan .

We komen aan op een leuke plek ; een bar/ restaurant met een hostel .

Een heerlijke zonnige tuin en een terras waar al heel snel het bier rijkelijk vloeit .

Van Juandra nemen we afscheid. Hij gaat nog 7 km verder. Hij moet binnen een bepaalde tijd in Leon zijn .

Hoe hij na al dat afscheidsbier nog kan wandelen is mij een raadsel . Maar hij doet het wel ; een echte Spanjaard .

Het eten is super , zelfs met meerdere groenten.

Wat de dag morgen gaat brengen houd ik weer open .

Mogelijk een kortere afstand, maar dan raak ik de mannen wellicht kwijt, wat ik heel jammer zou vinden . Mogelijk een wat langere afstand . Ik moet vooral goed naar mijn lijf luisteren ; wat is haalbaar op een nog prettige manier .

• 19 Februari 2023 - 21:45

Ans:

Wauw Dorrie, was een mooie dag voor jullie en weer met een zonnetje erbij.

Vlakte dwz de Meseta? Die is idd soms wat saai.

En héél af en toe een pijnstillertje.... dan kun je wel de mannen bij houden.

Of je vraagt ze dat zij ook geen pijnstillers gebruiken, dan hebben ze moeite om jou bij te houden[e-1f602].

Buen camino. [e-1f6b6][e-1f618]

• 20 Februari 2023 - 06:53

Minke:

Moeilijke keuzes haast dagelijks: blijf ik bij het groepje of doe ik wat goed is voor mij zelf. Ik wens je dat je de goede keuzes maakt. Deze dag is in ieder geval positief geëindigd.

groet, Minke

• 20 Februari 2023 - 15:14

Koosje:

Het is maandagochtend, als ik beneden komt hangt er de geur van verschraald bier. Mijn zoon logeert hier tussen de kroegen door.

Terwijl jij daar rustig je stappen doet, wordt hier in tempo gelopen, iedereen wil vooraan in de rij de in- en optocht volgen.

Ik laat het aan me voorbij gaan, ik besluit mijn verhaal in wording verder te schrijven. Laat de boeren maar dorsen.

En ik lees jouw wandelverhaal. Erg leuk om te volgen Dorrie!!!