Van Bercianos naar Religos - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Bercianos naar Religos - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Bercianos naar Religos

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 Februari 2023 | Spanje, Bercianos del Real Camino

21 febr van Bercianos naar Religos 20 km

Overnachting; Albergue de Santa Clara

Wat hebben wij allemaal goed geslapen ..we zijn blijkbaar zo verbonden met elkaar dat het in de slaap doorwerkt . Wat een beter gevoel is dit . We krijgen een heerlijk ontbijt ; koffie, broodjes met kaas en zelfs chocolade broodjes . Deze dag kan niet meer stuk .

De weersvoorspellingen zijn anders , er komt regen . De dag voelt herfstig aan , geen zon , de voorspelde regen valt mee en de weg is supersaai .De regenjas wordt niet echt op de proef gesteld . Het lopen gaat voortreffelijk. Om ongeveer 1 uur ben ik al bij de herberg ; ik ben zelfs de laatste . Een fijne grote slaapzaal en een keuken waar we echt kunnen koken . Nacho belooft al de hele week dat hij spaghetti carbonare gaat maken . Nu is er de kans . Het is natuurlijk wel afwachten wat er in de supermarkt te koop is .

De eigenaar van de Albergue, blijkt ook de eigenaar van de supermarkt te zijn . Het is een zoektocht om iets goeds te vinden , om het recept compleet te maken .Ik houd me bezig met het gezonde deel ; de salade.

Ook dit keer komen we er uit .. het is wat behelpen , maar Q en Nacho maken een goede spaghetti,

en mijn salade valt goed in de smaak .

Het smaakt goed , al zou je thuis zeggen ; " het zou ietsje beter kunnen ". Hier is , bijna , alles lekker.

De keuken verwarmen we met een gaskacheltje . De slaapzaal is ijskoud, maar met hulp van de talrijke dekens , die er zijn gaat dit goed komen .

Morgen in Leon, waar we zeker een dag rust gaan nemen .

• 22 Februari 2023 - 00:17

Cinthy :

Hey Dorrie,

wat begeef je, je weer in goed gezelschap. Leuk om te lezen. Dat doe je trouwens prachtig. Heb genoten van hoe je de verhoudingen ervaart, beschrijft, herziet als het nodig is. Wat ben je toch een fijn mens.[e-1f49d]

• 22 Februari 2023 - 10:02

Raymond :

Hear Hear Cinthy ! Ik geniet er ook zo van en kijk uit naar de dagelijkse update.