Van Villafranca naar O Cebreiro - Reisverslag uit Villafranca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Villafranca naar O Cebreiro - Reisverslag uit Villafranca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Villafranca naar O Cebreiro

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

01 Maart 2023 | Spanje, Villafranca

1 maart van Villafranca naar OCebreiro

35 km .

Overnachting ; Albergue al Castillo.

Volgens afspraak is iedereen op tijd aanwezig bij t ontbijt.En om 7.45 uur lopen we. Koud en nog halfdonker. Ik heb mezelf voorgenomen om langs de weg te lopen , omdat ik anders al zou moeten beginnen met een enorme berg . Voordat ik het in de gaten heb , loop ik toch op de berg . In eerste instantie baal ik omdat deze dag toch al heel zwaar zou worden . Maar als ik die berg beklim en geniet van het prachtige uitzicht , heb ik geen spijt van de verkeerde afslag . Villafranca gaat steeds dieper liggen en het uitzicht is grandioos mooi .

Het is een pittige berg die we op moeten . Frank raken we al snel kwijt. Ik loop samen met Nacho , Q en Chio. Mijn conditie wordt zwaar op de proef gesteld, maar ik kan de jongeren goed bijhouden . Het dalen gaat mij slechter af . Bij de eerste koffiestop zijn Nacho en ik al behoorlijk moe.

Als we weer lopen komt mijn energie terug . Nacho is er slechter aan toe, hij ziet grauw van vermoeidheid. Ik vind het zelfs wat eng , dus blijf bij hem in de buurt. Intussen maken we plannen ; o.a. taxi nemen , liften ?

We moeten sowieso naar OCebreiro , omdat alle herbergen gesloten zijn .

8 km voor OCEBREIRO is de laatste stop . Nacho is helemaal stuk . Een paar glazen wijn en wat eten helpen hem verder. Hij ziet er weer goed uit en durft de berg aan .

We doen dit met drieën. Nacho , Chio en ik .

Die berg is 8 km hard werken . We worden daarbij overvallen door sneeuw buien .Dit voelt als echt survivelen . We peppen elkaar op , de sfeer blijft goed , wat helpt .De vergezichten zijn mooi .

Het is koud , maar het stijgend wandelen houdt ons warm .

Pas om half 6 bereiken we glibberend en glijdend de herberg . Die is ruim ; er zijn nu ook veel onbekende mensen .

Er is weinig tijd om te douchen , wassen etc . Al snel moeten we gaan eten .

Omdat ik aan t bellen ben met Tom , die het gelukkig weer beter maakt ,is iedereen al vertrokken. De weg naar t restaurant is spiegel glad . Het is ijskoud , niet fijn . Maar dan is er het restaurant, lekker warm , wijn en heerlijk voedzaam eten . Wat geniet ik daar van na deze dag .

Op de terugweg naar de herberg , houden we , elkaar stevig vast .Niemand wil hier de camino beëindigen door een smak op het ijs te maken .

Na het eten wil ik alleen maar slapen , maar eerst moet het dagboek af .

Ik ben best wel een beetje trots op mezelf dat ik deze dag zo goed ben doorgekomen .Het waren 35 km en zeker geen gewone 35 km . 1300 hoogtemeters.


  • 01 Maart 2023 - 21:54

    Pet:

    35 km..wat veel..en dan die berg op...ik vond het dorp net zo' n open lucht museum..was niet mijn favoriete dorp. Goed dat Tom weer hersteld is..


  • 01 Maart 2023 - 21:54

    Martin W:

    Oh Dorrie, wat klinkt dit heftig. Het weer, de bergen en de vermoeidheid. Je bent echt een bikkel. Lieve groetjes Martin


  • 01 Maart 2023 - 21:57

    Ans :

    Dorrie, je mag idd trots zijn op jezelf. Wát een prestatie!!! Morgen mss iets rustiger aan. Maar nu èèrst een heerlijke nachtrust. X


  • 01 Maart 2023 - 21:58

    Janine :

    Fantastische prestatie, Dorrie: zoveel kilometers en dan ook nog die hoogtemeters. Chapeau!

    Hopelijk een heel goede nachtrust nu en morgen gezond weer op![e-1f600][e-1f4aa]


  • 01 Maart 2023 - 22:02

    Raymond :

    Zo, Dorrie! Mijn adem stokte bij het lezen, hoe spannend deze avonturen, met Nacho, in het donker en dan nog glibberen naar en van restaurant. En hoeveel jullie aan elkaar hebben als groep - ondanks de gedoetjes af en toe. Fijn dat je deze dag zo goed bent doorgekomen. En 35 km... dit is geen petje af maar een hele grote sombrero. Zelfs op het vlakke lijkt me dat al zover!


  • 01 Maart 2023 - 22:09

    Koosje:

    Nou wat een top prestatie!!! Je mag meer dan trots zijn!


  • 01 Maart 2023 - 22:11

    Jan:

    Op tijd afremmen als je bij Santiago komt


  • 01 Maart 2023 - 22:23

    Minke:

    Bravo Dorrie, je bent een diehard! Slaap lekker en morgen fris weer op.

    Groet,

    Minke


  • 02 Maart 2023 - 00:45

    J@n:

    Toppertje [e-1f64f][e-1f3fb]


  • 02 Maart 2023 - 02:05

    Cinthy :

    Lieve Dorrie,

    wat een verhaal zeg en wat prestatie echt heel goed gedaan. Fijn dat je met de de goede mensen op pad bent. Kijk je wel uit! Een uitglijder is zo gemaakt en dat wens ik je echt niet toe.

    Hoop dat de weergoden je wat gunstiger gaan bestemmen hoewel de omgeving er wel sprookjesachtig van wordt.

    Dikke knuffel.


  • 02 Maart 2023 - 05:18

    Henri :

    Je bent echt een bikkeltje.


  • 02 Maart 2023 - 07:09

    Anke:

    Topper [e-1f44d] ik geniet elke ochtend van je avonturen


  • 02 Maart 2023 - 08:02

    Marja:

    Wow Dorrie! Heel veel ontzag voor je!! Niet voor te stellen wat jij allemaal doormaakt!

    En ik ben het helemaal eens met die sombrero van Raymond[e-1f604]

    Dikke knuf!![e-1f49d]


  • 02 Maart 2023 - 14:17

    Henk Van Atteveld:

    Wat een prestatie Dorrie.

    Petje af!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villafranca

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 115549

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: