Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Porto

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

17 Maart 2023 | Portugal, Porto

17 maart Porto

Ja hoor om half 6 gaat er een alarm af. Het lijkt alsof ik er alleen wakker van word, de anderen slapen door. Geen goed begin. Ik sta dus maar bijtijds op en maak mee dat de anderen vertrekken. Ik ben niet jaloers op hen, vooral door de weersvoorspelling.

Ik ga rustig ontbijten en daarna de kleren uitwassen. Ik voel me wat vreemd hier..iedereen is vertrokken en de rest werkt hier. Van 10 tot 12 wordt er door iedereen enthousiast gepoetst. Ik voel me niet geroepen om mee te doen en kan gelukkig buiten zitten, als net even de zon schijnt. Een van de vrijwilligers kookt voor de lunch, zij nodigen mij uit hiervoor, maar ik ga dan liever de stad in. Porto is levendig en gezellig. Het weer is wisselend, zodra de zon maar even schijnt stromen de terrassen vol. Ik waag me er ook aan om een port te drinken op een terras. Dat hoort er bij in Porto, en is ook erg lekker. Voor mij is alleen op een terras zitten, niet heel leuk, met het kijken naar al die mensen die langskomen, vermaak ik me zo goed mogelijk.

S 'avonds eet ik samen met 2 vrouwen en een man uit Brazilië. Zij zijn vandaag aangekomen met het vliegtuig en zijn nogal duf vanwege hun jetlag. Zij starten morgen met hun camino, samen met 5 Italianen. Zij leerden hen 4 jaar geleden op de camino kennen. En nu gaan zij weer samen lopen. Dat brengt de camino allemaal teweeg!

Ook is er een Tsjechische vrouw die loopt met haar zoon en met haar moeder. Allen zijn enthousiast.

Iedereen gaat vroeg slapen, en de Italianen zijn naar een restaurant, ik ben ook moe en kruip op tijd mijn bed in.


  • 17 Maart 2023 - 22:54

    Pet:

    Porto, echt een stad om te tekenen lijkt me, ik heb mooie tekeningen van die stad gezien..wanneer begint jou hospitalera werk ?


  • 17 Maart 2023 - 22:57

    Pet:

    Ik kan mijn eigen post niet eens veranderen of wegdoen..!

    ...begint jouw hospitalera....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 115537

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: