Zo mooi - Reisverslag uit Lapeza, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Zo mooi - Reisverslag uit Lapeza, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Zo mooi

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 Februari 2024 | Spanje, Lapeza

22 februari 14 km (177)

Tocon de Quentar

Vandaag staat er een route gepland van 27 km. Maar er is een mogelijkheid om die op te splitsen in 2 routes...dat ga ikdoen.

Het heeft vannacht flink geregend, maar als ik vertrek schijnt de zon, en is het lekker fris weer.

Voor de eerste keer begin ikde dag met mijn jas en lange broek. Ik vertrek pas na 9uur. Ik sliep lang en de kilometers zijn beperkt vandaag.

Dejas droeg ik de laatste keer op 16 jan , om 5 uur smorgens op t Museumplein. Wat stond ik daar te kleumen en wat was 'tkoud toen, en wat is er intussen veel gebeurd.

In het dorp Lapeza begint meteen het heftige stijgen. Als je in zo'n plaats woont blijf je vanzelf fit, of je wilt of niet.

Het stijgen gaat maar door. Het is zwoegen,Het kost mij vele zweetdruppels,maar wat ik er voor terug krijg is magisch...wat een wereld om mij heen. Ik kan ditnietbeschrijven , voor mij een van de camino geluksmomenten.

Om hier te lopen in deze prachtige wereld, die er zeker ook nog is.

De windis beduidend kouder vandaag. Ik ben blij met mijn jas en lange broek.

De herberg is dit keer gelukkig wat knusser en gezelliger. Ik ben er vroeg. Er blijkt geen winkel in het dorp te zijn, wel een bar. Omdat ik nu vroeg ben kan ik een keer op zijn Spaans lunchen. Dat is verwennerij. Een wat smoezelige bar , waar hetwijnglas , zeker in de zon ,er nogal goor uitziet.Het eten is lekker vet, maar smaakt voortreffelijk.Ik dacht dat ik ze kwijt was, maar de Australiërs arriveren ook in de albergue.Ik stoor meniet meer aan hen, maar ik heb er ook niets mee. We hebben ieder onze eigen slaapkamer. De elektriciteit valt voortdurenduit. Hij is er druk mee, om het op te lossen wat ik uiteraard prima vind.

Het is verschrikkelijk koud ,dus de kacheltjes hebben we hard nodig. Als die steeds uit vallen, blijft er niet veel anders over als diep onder de dekens kruipen.

Zoals gewoonlijk ga ik een plek regelen voor morgen. Het is weekend, en alles blijkt vol te zitten . InQuentar is geen pelgrimsherberg. Ik probeer nog of er via airbnb iets valt te regelen. Dat lukt ook niet.

Dan zit er niets anders op als doorlopen naar Granada. Datwordt hard werken, ruim 30 km in de regen die wordt voorspeld.

Daar heb ik in ieder geval een slaapplekje morgenavond.


  • 23 Februari 2024 - 19:58

    Joop:

    Jemig Dorrie, morgen 30 km naar Granada. Maar dan heb je ook wat. Blijf je in die mooie stad enkele dagen hangen? Beslist de moeite waard! Heel veel sterkte morgen. Sujato en ik zullen voor je duimen.


  • 23 Februari 2024 - 20:27

    Ben :

    He Doririe,

    is het verstandig na al die ontberingen van de laatste paar dagen om in Granada even een rustdag in te lassen en wat op adem te komen

    30 km op een dag in de regen die hieraan vooraf gaan is nog een heel eind.

    Heel veel sterkte!,,,en toi toi toi …

    ik blijf je volgen


  • 23 Februari 2024 - 20:35

    Wil:

    Pff Dorrie, wat een temperatuurverschil ! Ben wel een beetje jaloers op dat weer daar. Nog even wachten tot we in Barcelona zijn !

    je hebt een flinke tocht voor de boeg. Hopelijk maken de regen en de wind het je niet al te moeilijk en kom je droog en veilig in Granada aan. Lekker uitrusten even, je hebt het verdiend ! Veel succes ! [e-1f44d]


  • 23 Februari 2024 - 20:52

    Rian:

    fijn Dorrie dat je steeds meer gaat genieten. En die kou trotseer jij ook wel. Sterkte met het volgende pittige stukje.


  • 23 Februari 2024 - 20:58

    Pet:

    Ook ik begin me te irriteren aan die Australiers. Waar lopen zij morgen naar toe ? Als jij morgen een heerlijke wandeling van 30 km in de regen hebt kom en een dagje rust neemt in Granada lopen ze de dag erna weer met jou mee. Dat kun je jouw lezers niet aandoen, is mijn bescheiden mening.


  • 23 Februari 2024 - 21:10

    Minke:

    het is teveel Dorrie, maar dat besef jezelf ook. Hoop dat het zal gaan, niet teveel geklim en dat je een goede plek in Granada hebt!


  • 23 Februari 2024 - 21:53

    Janina:

    Hoop dat de regen morgen mee zal vallen en misschien nog wat zon. Granada prachtige stad, we zijn er geweest met die 'jeweetwelreizen' Geniet ervan ! En neem op tijd je rust.


  • 23 Februari 2024 - 23:26

    Christha:

    Wow Dorrie,

    Das een hele wandeling morgen! Hoop dat het niet teveel regent! Geniet van de tocht en ik hoop een fijn plekje in Granada! Succes[e-1f340]


  • 23 Februari 2024 - 23:36

    Janine Kortbeek:

    Hoi Dorrie,

    Het blijft leuk om je te volgen! Ik ben het roerend eens met alle eerdere aanbevelingen: blijf echt iets langer in Granada, want het is prachtig.


  • 24 Februari 2024 - 12:31

    Maria:

    ha optimist, je bent wel een echte doorzetter hoor. Ik duim voor dat vandaag een beetje mee gaat vallen. Heel dapper hoor die 30 km. En Granada moet je echt op je gemak aandacht geven. Lieve groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lapeza

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 115514

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: