Drukke Spanjaarden - Reisverslag uit Hinojosa del Duque, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Drukke Spanjaarden - Reisverslag uit Hinojosa del Duque, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Drukke Spanjaarden

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Maart 2024 | Spanje, Hinojosa del Duque

14 maart Hinojosa del Duque 21 km (499)

Wat een kabaal maakt Nacho in de nacht, trouwens niet alleen in de nacht. Helena en ik maken de afspraak dat hij de volgende keer op een andere slaapzaal moet.

Iedereen is vroeg wakker, en ik probeer Nacho een haver ontbijt aan te smeren, maar dat werkt niet, is veel te gezond voor hem. Hij moet dus eerst naar de bar voor koffie, sigaretten en toast.

Maar om 8 uur zijn we onderweg. Een wat bewolkte, maar geen koude morgen. De voorspellingen zijn droog dat is voor ons belangrijk.

Nacho en ik lopen veel samen, pratenover het afgelopen jaar , over vele thema's,zowel zijn verhalen komen langs en ook de mijne...erg leuk en interessant .We hebben veel te vertellen.We kunnen ook samen stil zijn.Hij komt met het plan dat ik hem kan bezoeken ,na mijn camino. Hier ga ik over nadenken.Het is een gemakkelijke weg vandaag. Veelstinkende veeteelt en landbouwbedrijven; er zijn geengrote hoogteverschillen.

Rond 2 uur zijn we op de plaats van bestemming.Dit keer moeten we de sleutel bij de politie ophalen. De politie doet er moeilijk over dat Nacho geen credential(stempelkaart) heeft.

Met zijn charmes krijgt hij hetvoor elkaar om , bij hoge uitzondering, toch toegelaten te worden .

Helaas is er maar een slaapzaal, dat betekent vannacht weer een snurkende Nacho boven mij.

Van Helena krijg ik een aantal betere oordoppen,die gaan mij hopelijk helpen.

Nacho en ik lunchen in een restaurant,dit keer was er goed eten.

Tijd om daarna een siësta te doen is er niet...want voor afscheid van Elena gaan we wat drinken. Het stel uit Israël, Erik. Elena,. Nacho en ik.

De camino voor Helena is ten einde, zij moet naar huis, aan t werk.

Jammer, ik zal haar missen, we hadden mooie intensieve gesprekken.

In de avond komen 2 dames langs om aan Nacho een credential te verkopen. War een drukte als Spanjaarden met elkaar praten. In de avond komt er nog een Canadees binnen, een stevige mandie zal vannacht vast het orkest compleet maken.

Verzonden vanafOutlook voor Android


  • 14 Maart 2024 - 21:15

    Ben W:

    Hé Dorie,

    ik vind het heerlijk elke dag jouw verhalen te lezen .

    Fijn dat het goed met je gaat en dat inmiddels de helft van de tocht er op zit. Je einddoel ligt rond de 1000 km .

    Inmiddels ben je een maand na overwinteren Portugal onderweg de camino lopen in Spanje .

    Ook de komende maand blijf ik je verhalen lezen .

    Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen!


  • 14 Maart 2024 - 22:22

    Wil:

    Wat een vreemd verschijnsel dat mensen die overdag zo’n mooie verhalen vertellen ‘‘s nachts blijkbaar veel (hardop) aan het verwerken zijn. Komt me bekend voor..

    mij wens je voor de komende dagen meer mooie verhalen en een eigen (goed geïsoleerde) kamer [e-1f61c]


  • 15 Maart 2024 - 15:39

    Willem Klok:

    Wat weer een bijzondere camino. Vooral de bijzondere mensen die je ontmoet, maar helaas is het vaak ook weer afscheid nemen van mensen die je sympathiek gaat vinden. Dit is tevens ook het aparte van jouw reis waar wel de heinneringen blijven, maar het is wel een komen en gaan van allerlei mensen met verschillende karakters.

    Blijf genieten van je bijzondere reis. Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Hinojosa del Duque

Een zomer camino in de winter

Camino vanaf Almeria in Zuid Spanje

Recente Reisverslagen:

07 April 2024

Nu echt het laatste verhaal

06 April 2024

Hospitalerea

05 April 2024

Gewoon

04 April 2024

Topdag

03 April 2024

De zon
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 115532

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: