De Spaanse keuken - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu De Spaanse keuken - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

De Spaanse keuken

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 December 2019 | Spanje, Grimaldo

Grimaldo
6 dec
20 km
Heerlijk Geslapen , ik word pas om 8 uur wakker. De hospitalereo heeft een keurig ontbijtje klaargezet. Het belooft weer een mooie dag te worden , de zon komt stralend op. Het wandelen gaat mij de eerste uren niet zo gemakkelijk af . Toch iets te veel wijn op? Tja... als je iets te vieren hebt !
Het is vandaag een feestdag ; el dia de constition. Dit is te merken daar er jagers actief zijn.
In het eerste dorpje is er markt vanwege de feestdag . Er wordt gebarbecued; o . a. liggen er varkens neuzen op het vuur. Ik vind het niet heel aantrekkelijk. Kastanjes worden gepoft en wijn wordt geschonken . Ik waag me er nog niet aan in de wetenschap dat we nog 10 km moeten lopen . Mensen lopen in klederdracht .
Er is muziek ; allemaal heel gezellig .
We blijven er een hele tijd hangen , in de zon , op het terras.
De route die volgt is weer prachtig ; veel dennenbomen en kurkenbomen , een bos en later een park . Er zitten af en toe flinke klimmetjes in het pad.
Om half 5 komen we op de plaats van bestemming. In de bar , waar we meteen een wijntje nemen kunnen we de sleutel ophalen .
De albuerge is prima; weer ieder onze eigen ruimte. Inmiddels zijn we een hecht trio aan t worden . Peter loopt soms met Nacho , soms met mij . Hij heeft de meeste behoefte aan gezelschap . Nacho en ik lopen ook graag alleen.
Ik heb vandaag mijn Cuykse t-shirt aan . En ineens zegt Peter, ik ken een meisje uit Cuyk. Dat blijkt Marieke te zijn . Hij is echt fan van haar .
Ook Elly en Jan (=familie)heeft hij ontmoet .
Wat is de wereld klein !
Na de douche en siësta eten we in een luxe restaurant . Dit ligt aan de overkant . Mijn medelopers kiezen voor deze luxe en ik vind het veel te gezellig om mee te doen . Zo wordt deze camino anders , als dat ik gewend was. We hebben een leuke avond ; gesprek is minder technisch , gewoon leuker en minder zwaar . We hebben ook lol en lachen samen .Het eten is heerlijk. Door hen leer ik de Spaanse keuken kennen en waarderen.

• 07 December 2019 - 00:22

Jab:

Jezelf verwennen met een heerlijk dinertje met gezellige gesprekken, past helemaal in het beeld van de zwoegende pelgrim,...je hebt het verdiend,....gaat goed !

• 07 December 2019 - 09:44

Hein:

Dorrie,
    Gefeliciteerd met de verkoop. Gaat het om dat kleine huisje in de oude binnenstad?
    Leuk om te horen dat het inmiddels een meer bourgondische tocht aan het worden is,
    veel succes met de rest ervan,
    Hein.