Anja - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Anja - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Anja

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 December 2019 | Spanje, Galisteo

8 dec
Galisteo
25 km
Al vroeg wakker ... ik heb er behoefte aan om vandaag alleen op pad te gaan .
Ik nuttig mijn broodje en koffie en vertrek . Een koude en weer mooie ochtend met een opkomende zon . Heerlijk om weer alleen te lopen , met vooral schapen als gezelschap . Een prachtige route . Glooiend
Na ongeveer 2 uur ga ik rusten , in de zon die al heerlijk is ; en mijn tel gaat . Het is Dolf, mijn campingbuurman. Ik ben blij verrast; maar hij belt niet om iets leuks te vertellen . Anja , onze buurvrouw is plotseling overleden. Dit is echt shocking . 2 maanden geleden namen we afscheid van elkaar ; met de afspraak tot t volgend voorjaar. Dolf denkt dat ze is overleden door hartstilstand.
Dit houdt me vandaag erg bezig .
Misschien wel daardoor mis ik een pijl. Peter die mij blijkbaar achtervolgt, let niet op en loopt gewoon achter mij aan . Er komen echter geen gele pijlen meer; dus goed fout. Uiteindelijk lopen we 5 km om . Is toch jammer. Ook , omdat we pad kwijt zijn moeten we over een hoog hek klimmen , en hopen dat we geen boze boer op ons dak krijgen .
Nacho , die veel later is vertrokken , in de ochtend , zit al uitgebreid in de bar.
De herberg is oké. Als de
hospitalereo langskomt hebben we zelfs verwarming . Dat is echt nodig . De avonden en nachten zijn koud.
Uiteraard eten we vanavond samen ; nu een gewoon menu del dia . Weer leuk samen . Nu is het echt afscheid nemen van Nacho . Zijn broer komt morgen ; hij gaat samen met hem lopen Hij weet nog niet wat broer aankan betreffende kilometers. Ik vind het heel jammer dat Nacho een ander pad gaat volgen . Ik waardeer hem steeds meer. Is een byzondere en interessante man .
Peter en ik gaan morgen voor de 30 km . Er voor zorgen dat we niet fout lopen ! Ook wordt er regen verwacht . Ik weet niet meer hoe dat er uitziet.

  • 08 December 2019 - 01:38

    Jab:

    Maar Dorrie, wat een dag ! De dag dat jullie buurvrouw op de camping is overleden en dit is niet lollig bedoeld, is onze lieve buurvrouw van de camping overleden. Ria, nooit eerder zo'n lieve, hartelijke en zorgzame buurvrouw meegemaakt. Vrijdag de 13e, de begrafenis.. sterkte,......

  • 08 December 2019 - 09:23

    Coby Gijsbers:

    Hoi Dorrie, vanochtend heb ik de tijd genomen om je Caminoverhalen te lezen en het is een genot om al je belevenissen te lezen. In hoofdlijnen dezelfde route als vorig jaar en toch lees ik heel andere indrukken en ervaringen. Heel leuk dat je mensen hebt ontmoet waar je gezellig mee kunt kletsen en samen geniet van de Spaanse lekkernijen.
    Vanuit Nederland hoor je berichten waar je blij en gelukkig van wordt maar helaas ook trieste berichten. Sterkte ermee en hopelijk kun je het allemaal een plekje geven.
    Geniet nog van de mooie wandelingen, de prachtige uitzichten en het fijne gezelschap. Liefs Coby


  • 08 December 2019 - 20:17

    Wil:

    Hoi Dorrie
    Heb je een week niet kunnen volgen ivm (bedoeld) 4-daags bezoek aan Lissabon. Hebben wij
    weer: terugvlucht gecanceld ivm staking Franse luchtverkeersleiding. Veel gedoe: moeilijk contact te krijgen met de vliegtuigmaatschappij en uiteindelijk zelf de eerst mogelijke vlucht voor vandaag geboekt en doorgegeven. Nieuwe hotelkamer etc etc. Vandaag op het vliegveld leek er geen connectie tussen betaling en omboeking en na een hoop gezeik konden we als allerlaatst instappen. Nog nooit zo blij geweest om Eindhoven te zien. Maar Lissabon was geweldig. vergelijkbaar weer als jij denk ik. In die paar dagen dik 80 km. gelopen en niet bepaald op vlak terrein. Zit nu met mijn arme benen omhoog jouw relaas te lezen en respect te hebben voor jouw tocht.
    Mooi en minder mooi nieuws. That’s life maar komt soms hard aan. Extra kaarsje dan maar ?
    Fijn dat je huis verkocht is. Een borrel waard ! Ben trouwens benieuwd of/waar je gaat wonen in Vught !
    Succesvolle voortzetting en geniet !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 117932

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: