Storing - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Storing - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Storing

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 December 2019 | Spanje, Salamanca

16 dec
Salamanca
Ik sta bijtijds op omdat ik graag ontbijt met Marlies; dit overigens tegen alle regels in . Jezus loopt natuurlijk ook al weer rond . Hij kijkt zeer kritisch naar ons ontbijten ik vraag hem heel vriendelijk of hij ook een koffietje lust . Dit slaat hij af . Hij gaat in de stad ontbijten, en laat ons met rust. Van Marlies , zij praat goed Spaans, hoor ik dat hij met een zwaar accent praat . Dit stelt mij gerust. Want de gemiddelde Spanjaard kan ik toch wel enigszins volgen , maar van Jezus begrijp ik niets . Marlies en ik hebben er samen lol om . Zeker als hij mij apart neemt en iets vertel t , waar ik niets van snap. Ik vraag hem om het aan Marlyse te vertellen , dan kan zij het vertalen . Nee dat kan niet want zij is pellegrina!
Een jong meisje komt binnen om te poetsen : en ik houd me bezig met de ijskast. Deze is in het verre verleden ooit schoongemaakt. Ik snap de vieze luchten die er uitkomen . Aangekoekte etensresten ; zo goor ...dus even doorzetten.
Jezus maakt aanstalten om zijn kamer schoon te gaan maken . Oh wat ben ik opgelucht als hij is vertrokken. Wat een Crazy man!
Ik loop de stad in tot 12 uur ; tussen 12 en 1 moet ik op mijn post zijn . In die tijd komt Marlyse haar tas op halen en nemen wij afscheid.
Ik loop naar de mensa : waar ik ontdek dat 4g op telefoon is weggevallen . Dit is enorm balen ; in de herberg kan ik dan niets meer. Niet kontakten , niet bellen als er iets zou gebeuren. Ik vind dit heel naar . De Apple winkel is dicht en pas om 5 uur weer open . Na 4 uur kan ik niet meer weg .. In de herberg lukt het om op een ander , wel heel traag, netwerk te komen en dan krijg ik kontakt met Pieter. Hij laat mij weten dat TMobile een grote storing heeft. Hé hé dat is een opluchting. Ik dacht echt dat tel kapot zou zijn .
Nu zit ik vanaf 4 uur in de herberg ; en wat nu te doen ?
Gelukkig doet internet het inmiddels weer.
En ja daar staat een pelgrim voor de deur . Een Spanjaard , die duidelijk praat en vriendelijk is .
Dan komen we er samen uit !
Hij heeft maagpijn en gaat tabletten bij de farmacia halen ,hij wil niets eten en niets drinken , en om 7 uur gaat hij slapen . Intussen gaat het buiten te keer ; er woedt een fikse storm met harde regen . Ik zing het uit tot 10 uur . Dan kan ik de deur weer sluiten . Die stille avonden zullen er wel meer komen . Daar moet ik zeker rekening mee houden .

  • 16 December 2019 - 21:41

    Wil:

    Pff Dorrie wat zijn we nog zonder telefoon !
    Gelukkig is die rare Spanjaard vertrokken en kun je ontspannen de gasten ontvangen.
    Ik wens je heel veel en vooral heel mooie mensen !

  • 17 December 2019 - 01:18

    Jab:

    Zo Dorrie, inmiddels 24 uur in functie en hoe voelt dat nou in de herberg. Met kerst denkt iedereen aan Jezus, Maria en Jozef.
    Met jouw goede zorgen kom je in de Herberg-scene toch heel dicht
    bij Maria, Jezus is er al ! Veel plezier en contacten de komende 2 weken !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 117935

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: