Geen regels - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Geen regels - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Geen regels

17 December 2019 | Spanje, Salamanca

17 dec Salamanca
Ik word voor de eerste keer wakker van de wekker. Heerlijk geslapen .
Om 8 uur is er nog geen enkele beweging op te merken van mijn pelgrims. En de regel is om 8 uur de deur uit!
Om me toch enigszins aan de regels te houden ga ik op de slaapzaal kijken en ze goede morgen wensen .
De beide pelgrims hebben ook goede zin . Ik maak eenvoudig ontbijtje klaar met koffie en thee.Ook tegen de regels dus .
We ontbijten heel gezellig met ons drieën . Het Duitse meisje dat gisteren net om 10 uur aankwam is een ondernemende dame . Ze is net 18 en erg leuk . Zij is een échte wereldreiziger . Zij spreekt redelijk Spaans . Dus het samen communiceren lukt goed. Zo heb ik het mij voorgesteld om hospitalereo te zijn . Het doet mij terugdenken aan de leuke kant van mijn b&b.
Rond 9 uur vertrekken zij en kan ik douchen en wassen etc..
Rond 10 uur komt de poetsmevrouw.
Ik heb me voorgenomen om iedere dag een culturele bezienswaardigheid te gaan doen . Vandaag is het het museum de Bellas Artes. Is vooral oude kunst een paar modernere schilderwerken . Wat vooral mooi is is een expositie van een schilderende en fotograferende architect.
Als ik weer netjes om 12 uur op mijn post ben ; komt Victor kennismaken. Een aardige relaxte man , die geen Engels spreekt . Maar wel in is voor de translater. Hij drukt mij vooral op t hart om het rustig aan te doen . Ook geeft hij aan dat ik s’avonds zeker weg kan ; en dan mijn tel nummer kan achterlaten op de deur .Salamanca is zo mooi in het donker , zegt hij .
Poeh... dat geeft heel veel lucht... ik ga het dadelijk hier nog heel erg leuk vinden !
Na het eten , verken ik de stad verder. Er zijn zoveel prachtige kerken hier in de stad . Maar ook leuke winkels en vele restaurantjes en cafeetjes.
En .. er komt niemand,is best wel suf . Rond 7 uur ga ik een frisse neus halen , loop een kerk in en bekijk de kerstverlichting. Het is een koude avond .Ik trakteer mezelf op een wijntje, maar heel gelukkig word ik daar niet van . Dus ik ga maar terug naar de warme herberg

• 17 December 2019 - 23:25

Joke:

Hallo Dorie, wat fijn om te lezen dat je jouw draai wat begint te vinden in de herberg. En inderdaad; wat heerlijk dat je ruimte hebt om de omgeving te verkennen. Leuk, dat je met de pelgrim een ontbijtje nam. Dat is voor beiden een gezellige start van de dag. Een goede voortzetting gewenst. Jammer dat mijn agenda vol staat met afspraken enz. Krijg de neiging om 'even' langs te komen. Groetjes,

• 17 December 2019 - 23:32

Lindy Wirken :

Hoi Dorrie, wat heerlijk om jouw verslagen en avonturen te lezen. Nog veel plezier. Dikke kus Lindy

• 18 December 2019 - 18:29

Wat fijn Dorrie dat het zo goed gaat. Nu nog wat meer aanloop. Geniet van de mooie mix: fijne gasten en veel bezienswaardigheden. Volgens mij ben je een perfecte gastvrouw !