Breiwerk - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Breiwerk - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Breiwerk

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 December 2019 | Spanje, Salamanca

18 dec Salamanca
Het wordt een beetje saai zo! Deze ochtend wil ik naar museum, echter dit is pas om 11 uur open . Dan plan B . Ik heb gisteren op internet een breiwinkel gevonden . Die ga ik zoeken .Het is mooi weer ; fris met de zon . Ik kom nu weer en een heel andere buurt van Salamanca. En ja het breiwinkeltje vind ik . Het is een knus winkeltje. Een mevrouw zit er te breien , ze moet het nog leren . De verkoopster spreekt Engels en heeft heel wat patronen die ik kan uitzoeken . Het belangrijkste is voor mij dat ik de lege uren kan breien ; nu lees ik steeds , daarnaast is breien ontspannend.
Als ik terugloop van uit de mensa krijg ik een telefoontje van Cora. Een Nederlandse jonge vrouw die voor de herberg staat.
Ik heb 10 minuten nodig om er te komen . Zij is een stoere Nederlandse vrouw. Ze loopt 30 a 40 km per dag ; Vierdaagsen en Kennedy marsen . Dus een heel sportieve vrouw.
Ze loopt ook graag in haar eentje en vanaf hier naar Santiago . Ook met de kerst blijft zij lopen .Er komt ook nog een Spanjaard langs; hij is stil en teruggetrokken.
Ik word weer blij van een volle , nou ja 2,herberg .
Cora is open , vooral over haar ziekte. Op haar 32 ste kreeg ze de diagnose borstkanker. Een heftige periode heeft zij achter de rug . Dit is de eerste reis die zij weer maakt na haar ziekte; in haar eentje onderweg, in deze tijd van het jaar en grote afstanden lopend .Een dappere vrouw.
We brengen de avond goed door samen ; eten en praten en intussen ook onze eigen sociale kontakten bijhoudend.
Zoals het in een herberg hoort.




  • 18 December 2019 - 22:41

    Dharmo :

    Lieve Dorrie, leuk iedere dag een stukje van jou lezen. Je vertelt niet wat je gaat breien. Truitje voor de a.s. baby? Ik ben ineens ook helemaal into het breien. Kabels en vlechtpatronen. Zo leuk te ontdekken dat ik dat na jaren gewoon nog kan. Het zit vast in de genen.

  • 20 December 2019 - 12:47

    Addy Goudsmits:

    Hoi! daar ben ik weer!!IEven off line geweest. Ik begrijp nog steeds niet wat er is gebeurd maar het contact vond ik uiteindelijk weer via mijn spambox en dat láát ik maar zo! Ik lees wel alle berichten (terug) die je op de mail zet!
    Zo, je bent dus een Refugio aan het runnen. Geweldig om ook de andere kant van de pelgrims eens te ervaren.leuke verhalen Dorrie, dank je wel hiervoor.Hoelang blijf je dit nu doen? wil je nog dóór naar Santiago? het lijkt me niks voor jou om hier "even" te blijven en dan gewoon (nou ja) maar naar huis te gaan! Jij moet lopen Dorrie, dat voel ik aan alle verslagen! Ik lees het wel tzt!
    Wens je in ieder geval fijne (feest) dagen enne.... weet je dat iedere keer als jij schrijft" ik ben heerlijk buiten, zonnetje schijnt erts.etc", dat ik dan ik een gevoel van gezonde jaloezie niet kan onderdrukken? Ciao en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 117928

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: