Heel veel regen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Heel veel regen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Heel veel regen

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

20 December 2019 | Spanje, Salamanca

19 dec
Salamanca
Door een hevige storm en erg veel regen is het een onrustige nacht . Met Cora en Joaquim heb ik een gezellig ontbijt . Beiden zijn zij , in mijn ogen , iets te fanatiek . Het regent ook in de ochtend pijpenstelen. Ik doe boodschappen en binnen 10 minuten ben ik kletsnat . Zij gaan beiden voor de 50 km vandaag . Ik bied hen aan om een nacht extra te blijven , maar allebei willen ze op pad.
Het is zo nat en donker dat ik voorlopig binnen blijf en met een muziekje erbij lekker ga zitten breien . Wat ik vandaag moet doen is de verkoopakte van huis printen . Hier heb ik de bieb voor uit gekozen. Het geeft een heel gedoe om dit voor elkaar te krijgen . Met hulp van meerdere en diverse kanten lukt dit . Wat een geluk dat er aardig en geduldig personeel is in deze bieb .
Verder blijft deze dag grijs en valt er enorm veel regen . Ik denk vaak aan Cora; ik heb met haar te doen ;wat zal zij nat worden ! Ik bezoek in de middag het museum van de Art Deco ,dat mooi is .
Dan komt er ook een pelgrim binnenwandelen. Ik begrijp van hem dat hij zo nat werd en daarom een taxi heeft genomen .
Het is een Noorman . Ik heb niet veel kontakt met hem en hij gaat vroeg slapen .
Morgen belooft het weer een regendag te worden . Helaas ... ook dat gebeurt hier in december.

• 20 December 2019 - 22:09

Addy Goudsmits:

Dag Dorrie, Dit lijkt wel een Nederlands verhaal! maar hier is het de omgekeerde wereld: tussen 8 en 12 graden en dat in de Kersttijd! Wat gaat er in zo'n refugio door je heen als hospitalero, enigszins alleen, mensen ontvangend en gesprekken voerend met mensen met een bijzondere missie nl. een pelgrimstocht naar SdC in onze sfeervolle en warme Kersttijd? Brei-ze! Groet,Addy