Twee wereldreizigers - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Twee wereldreizigers - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Twee wereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 December 2019 | Spanje, Salamanca

21 december
Salamanca
Een rustige nacht en pas na half 9 wakker. Dat mag ook wel in de langste nacht.
Ik ontbijt in mijn eentje en bekijk daarna de cathedraal ; wat is die mooi en groots, en als ik naar boven kijk , zie ik de plek waar ik gisteren stond ; heel erg hoog.
Er is een mis bezig, voor mij een mooi meditatief moment. Zoals ik het gewend ben in kerken is het hier ook na een half uur stilzitten erg koud.
Rond 1 uur als ik net weer ga sluiten komen er 2 pelgrims binnen , en gelukkig dit keer Engels sprekend . Een Canadees en een Australiër. De Canadees is duidelijk een ervaren caminoloper . Hij heeft de Australiër onder zijn hoede genomen , die moet het nog leren!
In mijn vrije uurtjes wandel ik door de stad . Het is gelukkig een stuk droger, maar de wind is nog steeds heel hard . Er heerst een relaxed zondag sfeertje. Er zijn weinig toeristen , ik had in deze kerstweek een veel grotere drukte verwacht.
Na 4 uur ben ik in de herberg. Dan zijn de 2 mannen er ook snel . De Australiër komt over als een wat onhandige man ; en de Canadees zit helemaal in de rol van leraar.
De Canadees heeft vele camino’s gelopen . Ook in veel andere landen heeft hij gelopen. Hij vertelt er graag over.
De mannen gaan in de stad eten en ik maak mijn eigen potje.
De Australiër Julian , is geblesseerd aan zijn scheenbeen . Uit ervaring weet ik hoe naar deze blessure kan zijn . Dus maar de vraag of hij morgen kan lopen . De Canadees Michel vertrekt morgen naar Madrid , hij gaat daar naar toe om kerstmis te vieren .
s’Avonds kletsen we nog wat na; zij hebben grappige filmpjes opgenomen in de vliegende storm. Zij hebben 3 dagen in enorm slecht weer gelopen. Moesten meerdere keren door zo’n diep water dat de schoenen uitmoesten en de broek opgerold. Zij houden er goede zin bij.
Ik ben dan toch stiekem blij met mijn heerlijk warme herberg.

  • 22 December 2019 - 21:21

    Ad:

    Mooie verhalen van je belevenissen als hospitalera. Als ik in Salamanca zal jij er helaas niet meer zijn.

  • 22 December 2019 - 22:32

    Addy:

    Wat ontzettend leuk al die ontmoetingen met wereld en Europa-reizigers/pelgrims.
    Wat is toch zo bijzonder aan pelgrimeren???Het blijft moeilijk uitleggen maar mijn ervaring is wel dat mensen heel graag luisteren naar de bijzondere verhalen!
    Wie ook de verhalen van Dorrie leest.......áls je ooit in de gelegenheid bent,.....niet lang over nadenken, DOEN! Zoals Dorrie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 117925

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: