Felice navidad - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Felice navidad - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Felice navidad

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 December 2019 | Spanje, Salamanca

24 december
De ochtend is gezellig druk . Daniëlle de gezellige wat dikkere Spanjaard heeft slagroomtaart voor zijn ontbijt. Ik snap nu waar zijn buik vandaan komt . Hij is heel leuk , lacht veel en stoeit met Romain .
Door het gesprek met zijn ouders is Romain mogelijk weer gemotiveerd om verder te lopen . Olivier de groepsleider is duidelijk vermoeid. Wil graag een nachtje extra blijven . Op deze kerstavond voel ik me toch een soort Maria en gezelschap is ook voor mij welkom . Ook Daniël , de ronde Spanjaard vraagt een extra nacht. Ja zo gaat dat . Ik moet er wel voor waken dat Frau Schmidt hier niet de zaak gaat overnemen . Zij is een echte regeldame.
Dan staat er nog een Engelse Daniël voor de deur . Ook hij is welkom . Het blijkt dat er deze avond nauwelijks een herberg open is ; dus wie weet komen er nog steeds meer pelgrims vandaag deze kant op.
Ik moet op pad voor wandelschoenen; gisteren ontdekte ik grote scheuren aan de zijkanten van de schoenen . Helaas lukt het niet om ze online te bestellen. Er wordt alleen in Nederland, Duitsland en België geleverd . Ik wil graag dezelfde schoenen . Maar hopelijk lukt het om in de stad goede schoenen te vinden ; en anders is er altijd nog Decathlon.
Het is heerlijk weer; zon , blauwe lucht en fris .
Voor deze tijd van het jaar kan t niet beter.
In de eerste outdoorwinkel lukt het om schoenen te vinden . Het is niet mijn merk . Maar ze zitten prima en lopen fijn . Ik heb nu nog enige dagen om ze in te lopen .
Tussen 12 en 1 blijft het rustig . Vind ik ook wel prima ; nu zijn er wel genoeg pelgrims naar mijn zin . s’middags komen er nog 2 Chinese meisjes bij . Frau Schmitt is hier niet zo blij mee. Zij is nu haar eigen dameskamer kwijt. Wij drinken samen wat in de zon op het terras . De terrassen zitten vol . We zitten naast een groep Nederlanders. Een alleenstaanden reis; ik vind dit altijd wat treurig. Een groep vrouwen, die enthousiast zijn met 2 onhandige mannen ertussen . Dan geef mij de pelgrims maar en het caminosfeertje. Ik nodig hen uit om de herberg te komen bekijken . Dit vinden ze interessant .
Omdat het bijna 4 uur is moet ik terug naar herberg . Frau Schmitt vindt het niets om alleen achter te blijven , op het terras. Is zij blijkbaar niet gewend . Zij doet erg haar best om vrienden met mij te worden ; ze nodigt mij bij haar thuis uit; ik laat dit in het vage. Ook komt ze met een enorme doos bonbons aan , heel lief bedoeld. Goed dat zij morgen vertrekt .
In de avond wordt er door de pelgrims hard gewerkt om er een lekkere maaltijd van te maken voor deze kerst avond . Dat wordt een succes, met de nodige drank , vooral aangeleverd door de ronde Spanjaard , Daniël.
Het is gezellig : we hebben lol samen en vooral de taalproblemen zijn soms enorm grappig .
In het begin hebben mensen nog aspiratie om naar de nachtmis te gaan , in de loop van de avond verdwijnt dit en rond 10 uur druipt iedereen af naar zijn bed en kan ik de deur sluiten .

• 24 December 2019 - 22:34

Marianne Van Der Sterren:

Wat een speciale kerstavond met zo'n gevarieerd en internationaal gezelschap. Wel heel fijn dat deze dagen niet eenzaam in een herberg hoeft door te brengen. Lekker volle bak.
    Geniet ervan Dorrie! Groeten vanuit Den Bosch.

• 24 December 2019 - 23:25

Marti Hegt:

Dit is n onvergetelijke Kersttijd voor je!!
    Zorg ook goed voor jezelf Maria Dorrie

• 25 December 2019 - 00:19

Henk:

Hoi Dorrie
    Fijne kerst en verwen je gasten niet teveel.
    Veel groeten en geniet ervan

• 25 December 2019 - 00:58

Dorothé:

Dorrie het blijft leuk om elke dag je verhalen te lezen. Ik wens je fijne kerstdagen!!

• 25 December 2019 - 11:38

Wil:

Mooie kerstgedachte: iedereen is welkom in de herberg.
    Mooie dagen Dorrie met al je gasten. Een heel gelukkig en bijzonder Kerstfeest en extra knuffel voor jou !

• 26 December 2019 - 23:21

Addy:

Eigenlijk heb ik dat wat ik wilde zeggen mbt Kerstmis, in mijn mailtje van 23 dec al geschreven.
    Toch.....
    Zo te lezen, ziet het er eigenlijk een stuk gezelliger voor je uit in de kerstnacht dan ik dacht!
    Dan nog maar een keer: Zalig Kerstfeest op de Camino Dorrie!