Top 2000 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Top 2000 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Top 2000

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

26 December 2019 | Spanje, Salamanca

26 december
Salamanca
Na een goede nachtrust, ontbijt met Romain en Olivier. Romain gooit een kop koffie over de tafel , per ongeluk. Hij ruimt het keurig zelf op , maar Olivier reageert er erg chagrijnig op . Voor mij weer een signaal dat hij het helemaal heeft gehad . Hij onderkent het niet voor zichzelf. Iets wat ik vaak bij hulpverleners tegenkom. Het draadje tussen hulpvragers en hulpverleners kan dun zijn. Heel lastig om te onderkennen voor hulpverleners.;
Voor vandaag heb ik als project om mijn haren bij te kleuren. Ik heb nu zoveel tijd , is voor de kerst niet gelukt .
Intussen heerlijk luisteren naar de Top 2000.
Tussen de middag komt Victor langs. Het kontakt verloopt wat meer ontspannen. Hij neemt de tijd om koffie te drinken . Hij gaat de was doen ; hij betaalt mijn eetbonnen. En hij adviseert mij om Anai te mailen ; omdat ik vraag om in maart nog een keer 14 dagen te hospitaleren.
Verder laat hij mij filmpjes zien van Santiago. Ook hij heeft meerdere camino’s gelopen .
Ik eet in het ziekenhuis en daarna wordt het weer het terras op de Plaza Major in de zon .
Victor vertelde mij dat het te warm is voor de tijd van het jaar . Ook de storm van de afgelopen dagen was extreem . Normaal is het hier onder de 0 graden en sneeuwt het .
In de middag blijft het stil totdat ik appjes ontvang van Pepe. Hij is vanaf 1-1 mijn opvolger. Hij komt vanavond als pelgrim en loopt naar Zamora. Hij komt met de bus terug op 31 dec .
Pépé komt helemaal uit Granada. Arriveert pas rond half 10 . Ook hij spreekt weinig Engels ... maar hij is aardig en wij doen beiden ons best om elkaar te begrijpen. Dat lukt goed. De overdracht naar mijn opvolger gaat helemaal lukken en wordt stukken aangenamer als de wijze waarop de zaken naar mij werden overgedragen.
Hij heeft het al over de fiesta met oude jaar . Ook heeft hij voor die avond zijn broer uitgenodigd. Voor oudjaar ben ik al weer verzekerd van prettig gezelschap.